امامان جماعت  بهره‌برداران را با دیدگاه توسعه‌ای بخش کشاورزی آشنا کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امامان جماعت استان می‌توانند جامعه بهره‌برداران را با دیدگاه اقتصادی و توسعه‌ای بخش کشاورزی بیش از پیش آشنا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در دیدار با امام جمعه سنندج با تاکید بر اعتقادات راسخ و الهی مردم استان اظهار کرد: سخنان امامان جماعت استان در مسائل فرهنگی و اعتقادی می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری در جامعه بهره‌برداران استان داشته باشد و آنها را با دیدگاه اقتصادی و توسعه‌ای بخش کشاورزی بیش از پیش آشنا کند.

 

 

 

سپری با تاکید بر اهمیت بخش کشاورزی در توسعه استان و کشور اظهار کرد: 25 درصد تولید ناخالص داخلی در بخش کشاورزی است و این اهمیت موضوع را برای تمام مسئولین نظام به خوبی روشن کرده است.

 

 

وی با تاکید بر پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در بخش کشاورزی گفت: جذب این تسهیلات موجب رونق دوچندانی در بخش کشاورزی خواهد شد.

 

 

سپری حاشیه نشینی اطراف شهرهای استان را ناشی از مهاجرت روستائیان به شهر دانست و تصریح کرد: باید با اقتصادی کردن فعالیت‌های روستایی و توسعه بخش کشاورزی برای روستائیان درآمد ایجاد کنیم و روستائیان را در امر تولید و تامین امنیت غذایی کشور بیش از پیش دخیل کنیم.

 

 

وی مهاجرت روستاییان به شهرها را موجب تضعیف اقتصاد دانست و افزود:  با مدیریت صحیح امکانات و فراهم کردن زمینه کسب و کار سودمند در روستاها و افزایش بهره‌وری و تولید بخش کشاورزی می‌توان جلوی مهاجرت را گرفت.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: نقش تولیدی بخش کشاورزی جهت حصول به امنیت غذایی و همچنین مساعدت آن به بخش صنعت و نیز نقش صادرات غیرنفتی در تولید ناخالص کشور و ایجاد فرصت‌های شغلی از جمله آثار بخش کشاورزی و مناطق روستایی در توسعه استانی و ملی است که در اولویت توجه ما در سازمان جهادکشاورزی استان قرار دارد.

 

 

وی با اشاره به بارش برف هفته گذشته در استان بیان کرد: این بارش به نوعی نجات بخش زراعت استان بود و همانند محافظی زراعت کشت‌هایی پائیزه استان را از سرمایه شدید زمستانه نجات داد.

 

 

سپری در پایان تفسیر نورالکلام از فریدون سپری (پدر رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان) را به امام جمعه سنندج هدیه کرد.

کد خبر 1141972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha