لزوم توجه دولت به مرگ تدریجی تالاب/ صومعه‌سرا دارای ۲ هزار بیکار است

دلخوش با تاکید بر اینکه مرگ تدریجی تالاب در حال رخ دادن است که نیاز به توجه جدی دولت است گفت: صومعه‌سرا دارای ۲ هزار جوان تحصیلکرده بیکار است که در این زمینه هم نگاه مثبت دولت را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «سیدکاظم دلخوش» ظهر امروز(جمعه، 8بهمن) در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور وزیر صمت در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: مردم این شهرستان 565 شهید والامقام و بیش از یک هزار و 100 جانباز و ایثارگر تقدیم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم کردند.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پایگاه میرزاکوچک خان جنگلی در این شهرستان بوده است افزود: مردم این منطقه در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی حماسه‌ساز بوده‌اند.

 

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای رتبه اول تولید چوب صنوبر کشور است گفت: با توجه به اینکه قیمت چوب در کشور رو به افزایش است، باید به این صنعت کمک بیشتری شود.

 

دلخوش با اشاره به اینکه شهرستان صومعه‌سرا دارای بیش از 285 واحد مرغداری و قطب تولید مرغ است تصریح کرد: حلوای ضیابری، رشته‌خشکار طاهرگوراب و نیشکر هم از تولیدات به نام شهرستان است.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرک صنعتی ضیابر باید به منطقه آزاد بپیوندد و این موضوع نهایی شده است خاطرنشان کرد: صنعت ابریشم شهرستان از سال 81 متاسفانه به دلیل خصوصی‌سازی باطل شد.

 

وی با بیان اینکه 800 کارگر از این شرکت بیرون شدند و امروز 80 کارگر در آنجا مشغول به فعالیت هستند که نیاز به حمایت در این زمینه داریم اظهار کرد: باید با توسعه این شرکت، در زمینه تولید نخ ابریشم با کشور روسیه به رقابت بپردازیم.

 

دلخوش با بیان اینکه 20 روستای این شهرستان در جوار تالاب انزلی است و مشکلات زیادی به وجود آمده که ورود ضایعات به تالاب جزئی از آن است افزود: مرگ تدریجی تالاب در حال رخ دادن است که نیاز به توجه جدی دولت است.

 

وی با بیان اینکه همه تلاشمان این است که به دور از مسائل تند سیاسی، کار اجرایی و ضروری مردم را برطرف ‌کنیم تصریح کرد: انتظار می‌رود وزیر صمت هم برای رفع مشکلات و تقویت اشتغال مردم صومعه‌سرا گام‌های مثبتی بردارد.

 

دلخوش با بیان اینکه شهرستان بیش از 2 هزار بیکار دارد خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود نسبت به اصحاب رسانه هم توجه ویژه در زمینه بیمه خبرنگاری صورت گیرد.

 

کد خبر 1142043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha