تنش آبی در ۳۱ استان/ منابع دولتی پاسخگو نیست

میرکاظمی با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات با خود مردم قابل حل است، اذعان کرد: آب مشکل اساسی است و ۳۱ استان تنش آبی دارد و عدم سرمایه گذاری و خشکسالی موجبات این موضوع را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، «سید مسعود میر کاظمی» در جلسه شورای اداری این شهرستان که امروز ( جمعه، ۸ بهمن) در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: امنیت و آزادی در کشور در سایه تدبیر و معماری امام راحل بوده  و ادامه دهنده این راه مقام معظم رهبری است که با تدابیر داهیانه خود این کشور را هدایت می کند.

 

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه کشور ما کشور فقیری نیست و نعمت های زیادی در حوزه های نفت و گاز و معادن وجود دارد، تصریح کرد: نحوه اداره ما به گونه ای بوده است که دچار مشکلات هستیم و علی رغم همه این ظرفیت ها نباید دارای این مشکلات باشیم و همه باید تلاش کنیم این وضعیت تغییر کند.

 

میر کاظمی با اشاره به اینکه متوسط درآمد خانوار و بهره وری پایین است، افزود: جوان تحصیلکرده و انقلابی می تواند حرکت انقلابی انجام دهد و این نیروهای جوان فرصت هستند و اما امروز به نگرانی و تهدید تبدیل شده است.

 

* لزوم حل مشکلات با مشارکت مردم

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات با خود مردم قابل حل است، اذعان کرد: آب مشکل اساسی است و ۳۱ استان تنش آبی دارد و عدم سرمایه گذاری و خشکسالی موجبات این موضوع را فراهم کرده است.

 

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه موضوع آب و فاضلاب از پروژه های اقتصادی است، خاطرنشان کرد: منابع دولتی پاسخگو نیست و مشارکت مردم نیاز است تا مشکل رفع شود و باید بستر فراهم و امنیت ایجاد شود تا مردم در این بخش سرمایه گذاری کنند.

 

وی با اشاره به ارز ترجیحی و  تورم بالای ۴۵ درصد و ۱۸ میلیارد دلار برای نهاده ها، اظهار کرد: برنامه دولت سیزدهم در چند محور است  که در بخش اول باید ثبات ایجاد شود و  مردم اعتماد کنند.


 
میر کاظمی ادامه داد: حجم نقدینگی در گذشته خلق شده و تا پایان دولت سیزدهم این بدهی ها باقی  است.

 

*ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در کشور

معاون رییس جمهور به بحث سرمایه گذاری اشاره و خاطرنشان کرد: برای اولین بار طرح صندوق پیشرفت و عدالت داده شده ‌است و برای شروع ۲هزار میلیارد تومان به هر استان برای شروع کار اختصاص داده شده است و مازاد بر مالیات، فروش دارایی و بهره مالکانه به این صندوق منتقل می شود و به جد این موضوع دنبال می شود.

 

وی با بیان اینکه هر چقدر از مرکز ایران دور می شویم بحث فقر سرزمین بیشتر احساس می شود‌، اذعان کرد: باید به توسعه متوازن برسیم و الان توسعه کاملا  غیر متوازن است. نوع نگاه به توسعه و تلاش دولت این است از بخش ها شروع کند و بر اساس استعدادهای منطقه و آمایش سرزمین این توسعه صورت می گیرد.

 

میرکاظمی با تاکید بر اینکه امروز بحث ابریشم نکته مهمی است و باید احیا شود، خاطرنشان کرد: همانطور که در کشاورزی قرارداد فروش کشاورزی را نجات می دهد و راحل بسیاری از مشکلات در روش هاست و باید از همه پتانسیل و ظرفیت ها استفاده تا حرکتی در زندگی مردم ایجاد شود.

 

*۲ هزار میلیارد تومان پروژه در کشور بر زمین مانده است

وی در هشت سال گذشته نرخ رشد سرمایه گذاری منهای ۴.۶ درصد شده است و متاسفانه بودجه سال آینده بر اساس تحریم ها بسته می شود، اذعان کرد: درآمد نفتی روز به روز افزایش پیدا می کند و کارها در سطح ملی شروع شده است و همه وظیفه داریم شرایط فراهم شود مردم  پای کار حضور داشته باشند.

 

میرکاظمی با بیان اینکه ۲ هزار میلیارد تومان پروژه در کشور رو زمین مانده و امروز متوسط اتمام پروژه ۱۷ سال گزارش شده است، خاطرنشان ساخت: باید شرایط اقتصادی فراهم شود و پروژه ها اقتصادی شوند. در اینصورت تورم مدیریت خواهد شد چهارچوب بودجه به گونه ای حفظ شود که جهت گیری ها با قوت حفظ شود.

کد خبر 1142049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha