مسئولان قضایی از نزدیک با مردم در ارتباط باشند

حجت الاسلام اژه ای گفت: حضور مسئولان قضایی در میان مردم و مشاهده و بررسی مشکلات آنان از نزدیک، هم برای تشکیلات قضایی و خود آن مسئول و هم برای مردم بسیار مفید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» امروز جمعه (۸ بهمن) در دومین روز از سفر به خراسان رضوی در جلسه شورای قضایی این استان بیان کرد: حضور مسئولان قضایی در میان مردم و مشاهده و بررسی مشکلات آنان از نزدیک، هم برای تشکیلات قضایی و خود آن مسئول و هم برای مردم بسیار مفید است.

 

رئیس قوه قضائیه افزود: رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی و سایر مدیران قضایی این استان، طبق یک برنامه زمانبندی‌شده از کلیه واحدهای قضایی استان خراسان رضوی سرکشی کنند و گزارشات مربوط به این بازدیدها و مشکلات و محسنات آنها را به مرکز منتقل کنند. 

 

وی با اشاره به بازدید خود از زندان مرکزی مشهد، از قضات و سایر مسئولان قضایی استان خراسان رضوی خواست که از نزدیک وضعیت زندان‌ها را مشاهده کنند و به گفتگو با زندانیان و استماع مشکلات آنان بپردازند.

 

حجت الاسلام اژه ای در خصوص تسریع در پاسخ به استعلامات قاضی ناظر زندان تذکر داد و گفت: علاوه بر ضرورت تقویت کمیت قضات ناظر زندان که باید در دستور کار قرار گیرد، لازم است فرآیندی ترتیب داده شود که به نامه‌ها و درخواست‌های آنان نیز با فوریت و سرعت پاسخ داده شود؛ نباید شرایط به نحوی باشد که نامه و درخواست قاضی ناظر زندان، مدت‌ها بدون پاسخ بماند و پاسخی از سوی اجرای احکام واصل نشود.

 

رئیس عدلیه در ادامه از مسئولان و مقامات اجرایی خراسان رضوی خواست که وضعیت حداقل 3 مرکز قضایی این استان را از نزدیک مشاهده کنند تا به فرآیند کار و بعضا مشکلاتی که در خدمت‌رسانی به مردم وجود دارد واقف شوند.

 

وی تصریح کرد: معاون مالی، پشتیبانی و امور عمرانی قوه قضاییه، در فواصل زمانی مشخص گزارش اجرای مصوبات سفر هیئت قضایی به خراسان رضوی را اعلام کنند.

کد خبر 1142073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha