استقرار حکومت دینی و کنار زدن مدیریت‌های طاغوتی از مصادیق روشن امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه یاسوج یکی از مصادیق روشن امر به معروف و نهی از منکر را استقرار حکومت دینی، اسلامی و کنار زدن حکومت ها و مدیریت‌های طاغوتی دانست و گفت: هر حکومت و مدیریتی که تفکر طاغوتی داشته و ضد ارزشها باشد، باید حکومت اسلامی جای آن مستقر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۸ بهمن‌ماه) در خطبه های نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت اظهار کرد: انسان در سایه تقوا و عمل به دستورات خداوند به سعادت واقعی در دنیا و آخرت خواهد رسید.

امام جمعه یاسوج در ادامه با اشاره به اینکه امام علی علیه السلام در خطبه ۳۲ نهج البلاغه انسانها را به چهار گروه و دسته تقسیم کرده، گفت: امام علی علیه السلام همه ما را نصیحت می فرماید که جزء گروه چهارم رستگاران، خداباوران و تقواپیشگان باشیم و جزء گروه هایی که هم، غم و اندیشه آنها در مسیر شرارت، گناه و دنیا محوری است، نباشیم.

وی به این چهار گروه و صنف از دید امام علی علیه السلام اشاره کرد و افزود: افرادی برای شرارت، گناه، ظلم، فساد و فحشا استعداد دارند، ولی کمبود امکانات، ناتوانی جسمی و کند بودن شمشیر آنها و اندکی ثروت آنها باعث شده که توان انجام کار را نداشته باشند، این افراد کسانی هستند که به درستی تربیت نشده اند.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: افرادی که به پست، مقام و امورات دنیوی بیشتر اهمیت می دهند، به دنبال فساد و فحشا هستند و باید مواظب باشیم که گول هوای نفس را نخوریم.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه باید مسئله تربیت خود، فرزندان و خانواده را باید جدی بگیریم، ادامه داد: باید دانش آموزان و فرزندان را طوری تربیت کنیم که کار آنها خدمت، معنویت و اخلاق نسبت به هم نوع خود بوده و نسبت به ارزش‌های دینی بی تفاوت نباشند؛ ضمن اینکه باید بستر عمومی جامعه در مسیر تربیت دینی و اسلامی افراد جامعه قرار بگیرد.

وی به گروه دوم از دیدگاه امام علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: گروه دوم شمشیر، پول و زور دارند ولی همه دارایی، پول و شمشیر خود را در مسیر فساد، فحشا، ظلم و ستم به کار می‌برند و نمونه‌های تاریخی زیادی در این زمینه وجود دارد که پادشاهان طاغوتی افرادی بودند که پول، زور و شمشیر داشتند به مردم ظلم و ستم کردند و خون های بسیاری را بر زمین ریختند و ارزش‌های دینی را سرکوب کردند .

آیت الله حسینی آمریکا، آل سعود و امارات را نمونه این گروه دانست و تاکید کرد: این کشورها امروز بر ملت مظلوم یمن می تازند و کشتار می کنند و این خدمت به آمریکا و رژیم صهیونیستی قاتل و جنایتکار است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هرچند که مردم مظلوم یمن از خود دفاع می کنند، ولی سازمان ملل در خدمت قانون ستمگران بوده و این مردم مظلوم را به دلیل دفاع از خود محکوم می‌کند ولی از جنایت های آل سعود و امارات حمایت می کند.

وی با بیان اینکه گروه سوم کسانی هستند که با ظاهر آنها دین داری و توجه به مسائل ارزشی و معنوی است ولی در عمل به دنبال دنیا هستند، تصریح کرد: ظاهر این افراد در ظاهر دینداری است ،ولی در درون به دنبال امورات دنیوی هستند که آل‌سعود، داعش و تکفیری ها شعار دینداری و دفاع از دین سر می دهند ولی در عمل به دنبال دنیا و جنایت علیه بشریت هستند.

آیت الله حسینی این نوع تجارت را بسیار بد دانست که انسان بهای خود را دنیای بی ارزش، فناپذیر و نابودشدنی قرار دهد و آخرت ماندگار و جاوید را فراموش کند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه به انسان وعده بهشت داده شده و نباید آن را با هر چیز دیگری معامله کند، اظهار کرد: افرادی راه خود را این گونه انتخاب می‌کنند، آخرت و معنویت خود را می‌فروشند تا به دنیا برسند.

وی تاکید کرد: گروه چهارم افرادی هستند که با خدا معامله می کنند، جان، مال، قدرت و هرچه دارند در راه خدا خالصانه می گذارند و مبارزه می کنند تا اینکه ارزش های دینی و قوانین الهی در جامعه حاکم شود.

آیت الله حسینی گروه چهارم را گروه رستگاران دانست و افزود: افرادی به دلیل دنیا در مقابل ارزش های دینی می ایستند که این افراد با دنیا معامله کرده و آخرت خود را با دنیا عوض کردند.

خطیب جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت به مناسبت های این هفته اشاره کرد و افزود: ۱۲ بهمن ماه، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی رضوان الله علیه به کشور اسلامی ایران و آغاز دهه باشکوه فجر انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه هرکس به سوی خدا برود باقی است، گفت: هر کس به سوی غیر از خدا برود نیست و نابود خواهد شد و به جایی می‌رسد که می گوید ای کاش اصلاً آفریده نمی شدم و خاک بودم، چون در مقابل خدا ایستاده و به دستورات خداوند و انبیای الهی توجه نکرده ام.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه تنها چیزی که می ماند پاسخگویی به اعمال استف افزود: بعد از مرگ مسیر انسان جهنم یا بهشت است و انسانی که خدا را نشناخت و به خدا و دستورات الهی توجهی نداشت جای او در جهنم است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج یادآور شد: کسی که در برابر خدا، احکام الهی و در برابر پیامبر و اهل بیت (ع) ایستادگی می کند، خواهد فهمید که مجازات سختی در انتظار اوست و آرزو می کند کاش هرگز خلق نمی شدم و خاک می ماندم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه هر مسلمان مومن تلاش برای استقرار حکومت اسلامی است، همچنان که پیامبر اسلام در نخستین فرصت، حکومت اسلامی را تشکیل داد.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه بدون تشکیل حکومت اسلامی و رهبران الهی احکام اسلام و ارزش‌های الهی در جامعه بشری اجرا نخواهد شد، گفت: به برکت قیام خونین و حرکت سرخ مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی رحمت الله علیه این انقلاب شکل گرفت و حکومت اسلامی استقرار یافت.

امام جمعه یاسوج یکی از مصادیق روشن امر به معروف و نهی از منکر را استقرار حکومت دینی و اسلامی و کنار زدن حکومت ها و مدیریت‌های طاغوتی دانست و اظهار کرد: هر حکومت و مدیریتی که تفکر طاغوتی داشته و ضد ارزشها باشد، باید جابجا شده و حکومت اسلامی مستقر شود.

وی دستاورد های انقلاب اسلامی در عرصه داخلی و بین المللی را بسیار دانست و تصریح کرد: استقلال و عزت ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی بوده، حکومت در دست ملت ایران بوده و آنها دست به انتخاب می زنند و ایران با قدرت مردمی در برابر قدرت های استعماری و استکبار ایستادگی می‌کند.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با عزت، عظمت و قدرت مردمی در برابر توطئه های دشمنان داخلی و خارجی ایستادگی کرده که این افتخار بسیار بزرگی است که نصیب ملت ایران شد.

خطیب جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: باید درک کنیم که وقتی انسان ذلیل باشد، قدرت، شرافت و عزت نخواهد داشت و بیگانگان و آمریکا بر مردم حکومت خواهند کرد.

وی گرفتن حق توحش علاوه بر حقوق متعارف توسط آمریکایی‌ها در زمان شاه را بزرگ ترین اهانت به ملت بزرگ ایران دانست و افزود: آنها مردم ایران را وحشی به حساب می‌آوردند که ملت و جوانان ما باید این مسائل را بدانند و درک کنند.

آیت الله حسینی پیشرفت در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، فناوری های مختلف، توجه به اقتصاد دانش بنیان، ارتقاء مشارکت سیاسی مردم و آگاهی آنها در سطح گسترده در حوزه نظامی و موشکی را یادآور شد و گفت: در عرصه موشکی حرفی برای گفتن داریم  و در زمینه مسائل اخلاقی، فلسفی، نظری، مسائل اجتماعی و ایدئولوژیک کسی مثل ملت ایران حرفی برای گفتن در سطح دنیا ندارد، که این افتخار بزرگی برای کشور و ملت ما محسوب می‌شود.

خطیب جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه امروز ایران اسلامی در حوزه نظامی و موشکی یک قدرت برجسته محسوب می شود، اظهار کرد: ایران اسلامی در مقابل آمریکا ایستاده، شاخ آمریکا را شکسته و او را از اریکه قدرت به زمین انداخت که این دست آورد مهمی برای کشور است.

وی خاطرنشان کرد: پرتاب ماهواره در سال ۸۸ و فرستادن موجود زنده به فضا در همین سال جایگاه دهم جهان را نصیب ایران کرده و این یک قدرت برای کشورمان محسوب می‌شود.

آیت الله حسینی یادآور شد: در زمینه تحول در حوزه اخلاق، معنویت، دفاع از فلسطین، انتفاضه و توجه به مسئله قدس که ناموس سیاسی و دینی جهان اسلام بوده و هست و کشورهای اسلامی این مسئله را فراموش کرده، ایران اسلامی با قدرت وارد عمل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی اسلام به عنوان اسلام سیاسی، اسلام اجتماعی و مدیریتی، معرفی حکومت الهی، انقلابی و حکومت ولایت فقیه را از دستاوردهای بسیار بزرگ انقلاب اسلامی در ایران دانست و افزود: در هم شکستن قدرت های استکباری و استعماری دستاوردهای بزرگی برای ایران اسلامی محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: شجاعت دادن به سایر ملت ها برای مقابله با استعمار و استکبار دستاورد بسیار بزرگی است که ایران اسلامی بنیانگذار آن بود.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه جبهه استکبار در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب توطئه ها، فشارها، تهدیدها و تحریم‌های بسیاری بر علیه ملت و نظام اسلامی در ایران انجام داد، اظهار کرد: کسب رتبه ۱۶ جهانی در زمینه اختراعات، رشد ۲۰ درصدی دانشجویان نسبت به قبل از انقلاب از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

امام جمعه یاسوج ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر علیه السلام ، گفت: جمعه شب نخستین شب ماه رجب و ماه دعا و نیایش است.

وی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود: «رجب ماه خدا، شب نازل شدن و رحمت خداوند، ماه استغفار و ماه سرازیرشدن رحمت خداوند بر امت اسلامی است، روزه، دعا و نیایش در این ماه بسیار ثواب دارد» و باید به ارزش این ماه توجه ویژه داشته باشیم.

آیت الله حسینی ضمن تبریک صعود تیم ملی ایران به جام جهانی به میزبانی کشور قطر، به تظاهرات سراسری در حمایت از مردم مظلوم یمن اشاره کرد و از همه نمازگزاران خواست در این راهپیمایی حضوری گسترده و فعال داشته باشند.

کد خبر 1142113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha