چالش های اساسی لاهیجان در حوزه بهداشت و درمان

فرخی از نیازهای اساسی شهرستان لاهیجان را در حوزه بهداشت و درمان برشمرد.

به گزارش حبرگزاری شبستان از لاهیجان، «رسول فرخی» امروز(جمعه، ۸ بهمن)در جلسه شورای اداری شهرستان لاهیجان که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد از نیازهای اساسی شهرستان لاهیجان را حوزه بهداشت و درمان دانست و گفت: حذف دو بیمارستان بزرگ‌ لاهیجان و تعمیم در بیمارستان‌ پیروز بدون افزایش ظرفیت اشتباه بوده و به دنبال رفع مشکلات ساختاری بیمارستان پیروز هستیم.


نماینده مردم لاهیجان در مجلس افزود: تفاطع غیرهمسطح گیل یک پروژه ملی است و امیدوار هستیم که سریعتر به اتمام برسد.


فرخی افزود: لاهیجان شهر دوم گیلان است و با وجود ظرفیت های گردشگری و فرهنگی و هنری هنوز مجتمع فرهنگی هنری آن نیمه تمام است و انتظار می رود با عنایت دولت، تا ۱۴۰۱ به پایان و‌بهره برداری برسد.


نماینده مردم لاهیجان تصریح کرد: در حوزه کشاورزی تجهیز اراضی محدود شده و‌نیاز است کمک ویژه در این حوزه شود.


وی به پسماند و فاضلاب لاهیجان اشاره و گفت: تاکنون با گذشت ۲۸ سال، سیستم فاضلاب شهری لاهیجان به پایان نرسبده و مشکِل عمده آن در فاضلاب کشاورزی است.

 

فرخی با تاکید بر اینکه در حوزه پسماند هم باید توجه ویژه شود گفت: ۵۰ درصد راههای روستایی ما خاکی است و کیفیت اسفالت بسیار پایین است انتظار داریم در سفر رییس جمهوری، درصد اعتبار شهرستان افزایش پیدا کند.

 

*رشته های پزشکی و پیراپزشکی به دانشگاه ازاد لاهیجان اختصاص یابد
«فرهاد براتی» نیز در این جلسه در حوزه بهداشت نیازهای شهرستان را مطرح و بیان کرد: اصلاح نواقص ساختاری بیمارستان پیروز و طرح توسعه و گسترش فضای بیمارستان، اصلاح ساختار سقف بام بیمارستان و افزودن رشته های پزشکی و پیراپزشکی به دانشگاه ازاد اسلامی لاهیجان را از وزیر بهداشت خواستار هستیم.

 
سرپرست فرمانداری لاهیجان با بیان مشکلات شهرستان لاهیجان خواستار تعیین‌تکلیف منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان شد و افزود: افزایش اعتباری آسفالت راه های روستایی، لزوم اصلاح شاخص درصد برخورداری آب شرب شهرستان و تکمیل پروژه رینگ شهر را از نماینده هیات دولت در شهرستان را خواستار هستیم.


وی عدم وجود عرصه کافی جهت توسعه شهرک صنعتی، لزوم تخصیص اعتبارات ملی برای اتمام‌مجمتع فرهنگی هنری لاهیجان را مطرح کرد و گفت: اختصاص اعتبارات مناسب برای تکمیل و بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح گیل لاهیجان و توجه به زیرساخت ها و سرمایه گذاری گردشگری در کنار ایجاد خط ویژه کارخانجات‌شالیکوبی برای دریافت تسهیلات کم بهره را از دولت مردمی ایت الله رییسی درخواست داریم. 


براتی تامین ارز مورد نیاز برای نهادهای اصلی کشاورزی و دامی را با توجه به ظرفیت های کشاورزی لاهیجان ضروری دانست و خاطرنشان ساخت: در راستای افزایش تولید و کاهش فشارهای اقتصادی، اختصاص تسهیلات کم بهره به کلیه واحدهای تولیدی تعمیم‌ شود. 
                                                     

کد خبر 1142136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha