زمین های دولتی برای نهضت ملی مسکن در اختیار مردم قرار گیرد

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه زمین های دولتی برای نهضت ملی مسکن در اختیار مردم قرار گیرد گفت: سواحل گیلان برای استفاده عموم مردم آزادسازی شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «سیدابراهیم رییسی» امروز(جمعه، ۸ بهمن) در جلسه شورای اداری استان گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان با بیان اینکه حقیقت مدیریت در نظام دینی با فرهنگ اداری متفاوت است گفت: مدیر در نظام مدیریتی اسلامی قبل از هرچیز خود را در محضر پرودگار می‌بیند و قبل از سلسله مراتب اداری خود را پاسحگوی حق، مردم، ارباب رجوع و در آخر سلسله مراتب اداری می داند.

 

رییس جمهور با بیان اینکه مدیر جامعه اسلامی باید قانون مدار و اخلاق مدار حرکت کند افزود: عدالت باید سرلوحه کار مدیر در امور تصمیم سازی وسیاست گذاری باشد.

 

وی با تاکید بر خود کنترلی و رعایت اجرای عدالت که کارآمدترین مدیریت اداری است تصریح کرد: سلامت اداری از مسائل مهم نظام اداری ماست و مردم از دولت و مدیران انتظار روابط اداری سالم عدالت محور اداری را دارند در غیر اینصورت به اعتماد مردم آسیب می زند.

 

رییسی ادامه داد: ناکارآمدی نظام اداری، پارتی بازی، حق و ناحق کردن، رشوه، مقدم داشتن افراد غیر ناصالح همه موجب آسیب نظام اداری می‌شود.

 

وی نگاه به همکاران، نظارت و کنترل نسبت به کار همکاران در نظام مدیریتی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: ایجاد اعتماد، نظارت نسبت به مجموعه از دیگر مقوله هایی است که در نظام مدیریتی بایستی بدان توجه کرد.


*اقتصاد کشاورزی، گردشگری و دریایی در گیلان فعال شود

رئیس جمهور با بیان اینکه واحدهای صنعتی و کارخانجات زیربنایی در گیلان وجود دارد که برخی تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و باید به طور کامل احیا شود، ادامه داد: یکی از کارهای ضروری در گیلان مربوط به واحدهای تولیدی است که باید احیا شوند. بانک‌ها واحدهای تولیدی را اداره یا واگذار کنند زیرا زیبنده نیست خط تولید واحدی به این کند بوده ویا با حداقل نیروی کار باشد.

 


وی با بیان اینکه گیلان قطب کشاورزی، گردشگری و دریا است و ظرفیت‌های این بخش باید جهت ایجاد اشتغال و رفع نیاز مردم به کار گرفته شود، عنوان داشت: آنچه انجام شده خوب است اما همه ظرفیت استان گیلان نیست.

 




رییسی با تصریح اینکه پسماند معضل بزرگی است که باید در اولویت کار مسئولان قرار گیرد، بیان کرد: این موضوع با سلامت مردم ارتباط دارد و گزارشات این حوزه نگران کننده است و اولویت سازمان برنامه و بودجه باید رفع نگرانی‌های مردم در این باره باشد.

 

*تاخیر در پرداخت حقوق کارگر پذیرفتنی نیست

وی با تأکید بر اینکه پول پیمانکاران باید اولویت باشد و از سوی دیگر تعلل در اجرای پروژه‌ها قابل قبول نیست، افزود: پرداخت حقوق کارگر و کارگران نباید تأخیر داشته باشد با توجه به شرایط سخت پرداخت حقوق کارگران در اولویت است.

 


رییس جمهور با اشاره به اینکه اجرا و تکمیل نهضت ملی مسکن ضروری است، تصریح کرد: رؤسای ادارت موضوع کمبود زمین را بررسی و پیگیری کنند و زمین بلا استفاده ادارت آزاد شود و در اختیار این طرح قرار گیرد. با توجه به کمبود زمین در گیلان کمک همه دستگاه‌ها ضروری است.

 


وی با بیان اینکه گیلان نقش مهمی در فرهنگ دارد خاطرنشان ساخت: وجود چهره‌های فرهیخته و علما به ویژه آیت الله بهجت نشان دهنده غنای فرهنگی گیلان است و باید از این شخصیت‌های بزرگ برای رشد و اعتلای فرهنگی استفاده شود.

 

کد خبر 1142154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha