خریداری ۱۱ هزار باکس برای نمایشگاه مجازی کتاب/ پیشنهاد چهار نوع لفاف استاندارد به ناشران

سبحانی فر گفت: ۴۰ دستگاه کامیون به ناوگان برون شهری و ۴۰۰ دستگاه وانت نیز به ناوگان درون شهری اضافه کردیم تا ارسال بسته ها در نمایشگاه مجازی کتاب تسریع شود.

«رمضانعلی سبحانی فر«»، در پاسخ به این سوال که آیا امسال شرکت پست تسهیلات خود برای نمایشگاه مجازی کتاب را ارتقا داده است به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت: بله تمام تلاش ما این بود که امسال خدمات بیشتر و بهتری به نمایشگاه مجازی کتاب ارائه دهیم.بحث امکانات و زیرساخت ها را نسبت به سال گذشته بیشتر و کیفی تر فراهم کردیم که این امانتی که به ما سپرده می شود، صیانت و حفاظت شود.

 

مدیرعامل شرکت ملی پست اظهار داشت:بیش از چهار هزار باکس بزرگ  چرخدار و هفت هزار باکس کوچک خریداری کردیم که کتاب ها در آنها جانمایی شود تا در طول مراحل ارسال صدمه نبیند. همچنین این امکان فراهم شده است که با حضور نماینده موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در محل تجزیه مبادلات شرکت پست بسته هایی که آسیب می بینند و قابل ترمیم هستند، ترمیم بشوند. از طرفی بسته هایی که قابل ترمیم نیستند از مرکز به ناشر مربوطه برگردانده می شوند که دوباره بسته بندی شوند و به دست خریدار برسند.

 

وی با اشاره به تقویت ناوگان شهری خاطر نشان کرد:40 دستگاه کامیون به ناوگان برون شهری و 400 دستگاه وانت نیز به ناوگان درون شهری اضافه کردیم تا با این امکانات عالی، ارسال بسته ها در نمایشگاه مجازی کتاب تسریع شود.

 

سبحانی فر ابیان اینکه چهار نوع لفاف استاندارد پیشنهاد کردیم ، عنوان کرد: پیشنهاد دادیم کتاب ها در این لفاف ها بسته بندی شوند که صدمه کمتر ببیند و سالم به دست خریداران برسند. 9 پایگاه ثابت و 9 پایگاه سیار  در تهران فراهم کردیم که خدمت دهی بیشتری داشته باشیم. تخفیفات ویژه قایل شدیم که با سرویس بسیار خوب خدمت رسانی با کیفیت خوب به مردم کتاب دوست صورت گیرد.

 

وی در پاسخ به این سئوال که چه هماهنگی هایی با ناشران برای بسته بندی کتاب ها داشتید، گفت: همه چیز با ناشران هماهنگ شده است. چهار هزار لفاف استاندارد پیشنهاد کردیم که از این لفاف ها برای بسته بندی کتاب ها استفاده شود تا کتاب ها آسیب نبینند.

 

مدیرعامل شرکت ملی پست تصریح کرد: از زمانی که کتاب ها تحویل ما داده می شود، بارکدی صادر خواهد شد. خریداران می توانند با کد رهگیری که برای آنها پیامک زده می شود خرید خود را رهیابی کنند و ببینند کتاب شان در چه مرحله و چه مسیری است. وقتی هم کتاب به دست آنها برسد دوباره پیامکی برای آنها ارسال می شود.

 

سبحانی فر با اشاره به اینکه امسال تمام تلاش مان را کردیم که ناوگان پست تقویت شود، بیان کرد: تلاش کردیم که امسال مشکلات سال قبل وجود نداشته باشد و کتاب ها در نمایشگاه مجازی کتاب سالم و در اسرع وقت به دست علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی برسد. امیدواریم که امانت دار خوبی باشیم و مردم از خدمات ما و همچنین نمایشگاه مجازی کتاب راضی باشند.

 

وی در پاسخ به این سئوال که تعداد بسته های پست شده در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب چقدر بود، یاد آور شد: در نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیش از 95 درصد بسته‌ها به سلامت به دست مخاطبان رسید. سال قبل در نمایشگاه مجازی کتاب یک میلیون و 500 هزار جلد کتاب به 850 هزار آدرس و 17 هزار نقطه روستایی ارسال ‌شد. مسلما امسال که تعداد ناشران و عناوین کتابها در نمایشگاه بیشتر است، تعداد بسته ها نیز افزایش خواهد یافت.

 

سبحانی فر در مورد زمان ارسال بسته ها در نمایشگاه به دست خریداران اظهار داشت: مدت زمان ارسال بسته ها به مسافتی که بین ناشر و خریدار است بستگی دارد. ۵ تا هفت روز بعد از اتمام نمایشگاه تمام بسته ها به دست خریداران خواهد رسید .

 

گفتنی است، دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن ماه آغاز شده و تا دهم بهمن ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید کتاب به ketab. Ir مراجعه کنند .

 

 

 

 

 

کد خبر 1142179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha