مطالبات نمایندگان گیلانی از رییس جمهور و دولت سیزدهم

نمایندگان گیلانی در جلسه شورای اداری استان مطالبات مردم گیلان از رییس جمهور و دولت سیزدهم را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «مهرداد گودرزوند چگینی» امروز (جمعه، 8بهمن) در نشست شورای اداری گیلان که با حضور رییس جمهور برگزار شد با بیان اینکه گیلان به لحاظ صنعتی وضعیت خوبی ندارد خواستار تعریف صنعت های جدید در گیلان و احیا صنایع قدیم شد.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه کشاورزی گیلان باید از حالت سنتی خارج و مدرن و صنعتی شود، گفت: مشکلات مراتع دامداران و مالکیت موروثی آنان رفع شود.

 

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری گیلان و بیان اینکه عدم توجه به گردشگری و هتل سازی که منافع ملی و استانی دارد اظهارداشت:با  ترک این مهم ویلاسازی رواج یافته که معضلی مهم است.

 

* لزوم حمایت طرح توسعه حرم آقا سیدجلال الدین اشرف

«ابراهیم نجفی» هم در این نشست با بیان اینکه پسماند مهمترین معضل استان است و 11 شهرستان دارای پروژه های احداث تصفیه خانه هستند که به دلیل کمبود اعتبار روند احداث آن کند شده است پیشنهاد داد سازمان برنامه و بودجه تامین مالی این پروژه را بررسی و نتیجه را اعلام کند.

 

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه 35 هزار میلیارد گردش مالی در حوزه برنج داریم اذعان کرد: از هزار و 400 کارخانه شالکوبی گیلان 260 کارخانه تجهیز شده است و در صورت تامین اعتبار برای تجهیز تا یک میلیون تن تولید برنج داریم.

 

وی با اشاره به طرح توسعه حرم آقا سیدجلال الدین اشرف خواستار کمک دولت در تکمیل این طرح شد و بیان کرد: طرح دارای توجیه اقتصادی است اما بانک ها همکاری لازم را در این امر ندارند و دستور فرمایید بانک ها طبق قانون کمک حال باشند.

 

*لزوم توسعه کشتیرانی در دریای خزر

«احمد دنیامالی» با بیان اینکه نتوانسیتم از ظرفیت دریای خزر و اوراسیا بهره لازم را برای توسعه ببریم خواستار تعیین یک نفر از سوی رییس جمهور برای پیگیری امور شد.

 

نماینده مردم انزلی در مجلس با اشاره به اینکه خزر دریای غیرنظامی است بر توسعه کشتیرانی در این دریا با توجه به حجم مبادلات تاکید کرد و اذعان داشت: کاهش ارتفاع دریای آب خزر از معضلات جدی است که حجم آبریز رودخانه ولگا کاهش یافته و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی تاکید کرد: طرح ملی نجات تالاب انزلی در دستور کار دولت قرار گیرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1142181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha