زنان انقلابی نقش مهمی در تربیت جوانان جامعه دارند

جعفری گفت: زنان انقلابی نقش مهمی در تربیت دینی و انقلابی جوانان در جامعه را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرضا، سید امیر جعفری در مراسم تکریم از مادران و همسران شهدا با تقدیر از زحمات خانواده های معزز که نقش بسازیی در تبیین راه شهدا در جامعه را داشته اند، گفت: در طول تاریخ تربیت کنندگان نسل های جوان برعهده مادران و زنان می باشد. زنان نقش مهمی در تربیت دینی و انقلابی جوانان در جامعه را دارند.

وی با بیان اینکه در نهضت انقلاب اسلامی بانوان نقش مؤثری داشتند و اوج تبلور و حضور زنان در عرصه های اجتماعی، سیاسی در دوران دفاع مقدس بود، افزود: انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس درگیر یک جنگ تمام عیار شد و مجاهدت تک تک آحاد جامعه به ویژه زنان که با حضور خود در پشتیبانی و امداد رسانی جنگ را با یک الگوی موفق مردمی تحت عنوان بسیج و به فرماندهی حضرت امام خمینی(ره) در برابر دشمنان انقلاب تبدیل نمودند.

سرپرست فرمانداری شهرضا با اشاره به اینکه هیچ نهادی در جامعه مانند خانواده و در کانون خانواده نقش ارزنده مادران در امر تربیت فرزندان جامعه نمی باشد، گفت: دوران دفاع مقدس نمونه ای روشن از نقش ارزنده مادران در تربیت فرزندان خود بود که با تقدیم جوانان خود انقلاب اسلامی را در نبرد حق علیه باطل یاری رساندند.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر انتقال خاطرات و تجربه های دوران دفاع مقدس در قالب های مختلف فیلم، موسیقی، نویسندگی سرعت گرفته است، تصریح کرد: در جهاد فرهنگی نیز طی این 40 سال زنان نقش برجسته ای داشته اند و در ادامه نیز خانواده های معزز شهدا، همسران شهدا و مادران شهدا نیز در این حوزه فرهنگی پیشگام بوده اند.

جعفری گفت: رسالت خانواده های محترم شهدا امروزه حفظ گنجینه یاد و خاطرات دوران دفاع مقدس و ارزش های انقلاب اسلامی است که در معرض تهدیدات مختلفی از سوی دشمنان می باشد که هدف اصلی آنان‌ تخریب فرهنگ دینی و فرهنگ انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه بانوان است. 

وی با اشاره به اینکه شهدای عزیز در دوران دفاع مقدس هر کدام سرمایه های گرانبهای کشور بودند که با ایثارگری و از خودگذشتگی از جان خود هشت سال علیه دشمن ایستادگی کردند، بیان کرد: شهدا هنوز در بزنگاه های سیاسی، اجتماعی دست حاکمیت را میگیرند و باعث وحدت انسجام، شور و نشاط اجتماعی را در بین همه آحاد جامعه می شوند.

سرپرست فرمانداری شهرضا با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی جهاد فرهنگی در قانون جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب اسلامی قرار دارد، افزود: امروزه عرصه جنگ به گونه ای دیگر از سوی دشمنان برنامه ریزی شده است که جوانان مؤمن و انقلابی با توکل برخدا و پیروی از منویات امام خامنه ای و الگو گرفتن از شهدا در مقابل اینگونه جنگ ها  پیروز و سربلند خواهند شد و در این راستا زنان و بانوان انقلابی به ویژه خانواده معزز شهدا همچون گذشته پیشگام جهاد تبیین در گام دوم انقلاب خواهند بود.

کد خبر 1142252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha