بازگشت رنگ «نارنجی» به شرایط کرونایی قرچک

فرماندار شهرستان قرچک گفت: رنگ «نارنجی» به شرایط کرونایی شهرستان قرچک بازگشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک در جلسه ستاد کرونای این شهرستان از بازگشت رنگ «نارنجی» به شرایط کرونایی این شهرستان خبر داد و گفت: مراجعه سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت طی هفته اخیر در مقایسه با مدت مشابه، ۶۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: پیک ششم کرونا با سویه اُمیکرون آغاز و با شیوع مجدد این ویروس که قدرت سرایت بالایی دارد، شرایط اکثر شهرستان‌ها به وضع نامساعد برگشته است.

خطیبی رعایت دستور العمل های بهداشتی را مطلوب ندانست و تصریح کرد: متأسفانه حساسیت نسبت به این ویروس کاهش یافته و شاهد عدم رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم هستیم، درصورتیکه رعایت پروتکل‌ها از جمله شست‌وشوی مرتب دست‌ها، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به شدت مورد توصیه و تأکید است.

فرماندار قرچک در خصوص تزریق واکسن کرونا در این شهرستان بیان داشت:‌۲۰ درصد جمعیت هدف قرچک نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که تقاضا داریم مابقی افراد هرچه سریع‌تر به مراکز مربوطه مراجعه کنند، ساده‌انگاری و عادی‌انگاری، جامعه را به لحاظ شیوع ویروس اُمیکرون ناایمن کرده و برای ایمنی جامعه باید همه افراد نوبت سوم را دریافت کنند.

وی در پایان گفت: نظارت بر صنوف و امکان عمومی با جدیت دنبال شود و با افرادی که نسبت به رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا بی‌اعتنا هستند برخورد قانونی صورت گیرد.

کد خبر 1142311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha