برگزاری هفته قرآن و عترت گامی ارزنده در راستای شناسایی دستاوردهای فرهنگی و هنری در حوزه قرآنی است

فاضلی زاد، گفت: برگزاری هفته قرآن و عترت استان را گامی ارزنده در راستای شناسایی و معرفی استعداد و دستاوردهای فرهنگی و هنری در حوزه قرآنی است.

بهرام فاضلی زاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تاکنون برنامه های قرآنی متنوعی با محوریت قرآن و نماز در استان کرمانشاه برگزار کردیم که اولین کارگاه «آشنایی با شیوه‌های نوین دعوت کودکان به نماز» در قالب طرح «شهر من شهر نماز» را در اواخر آذر برگزار کردیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود: اهداف جشنواره می توان به اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن کریم،کشف استعدادهای جوانان خلاق و حمایت از جوانان و نوجوانان مستعد، ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت باشد.

 

وی در ادامه به برگزاری هفته قرآن و عترت استان را گامی ارزنده در راستای شناسایی و معرفی استعداد و دستاوردهای فرهنگی و هنری در حوزه قرآنی دانست که می توان بر این اساس، از میزان توانمندی استان در هم افزایی مورد نظر و تشریک مساعی دستگاه ها و سازمان ها و نهاد های مردمی و همچنین انجمن ها و موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی درحوزه قرآن وعترت به ترسیم راهبردهای اساسی دست یافت.
 

 

فاضلی زاد بابیان اینکه در هفته های قرآن و عترت رشته های متعدد و چندین جشنواره فرهنگی و هنری برنامه خواهند داشت، اظهار کرد:  هنرهای تجسمی ، صنایع دستی ، امور ادبی و هنرهای سینمایی و نمایشی و در بخش مسابقات حفظ و تلاوت قرآنی؛ آوا و نغمات دینی و محافل انس و تکریم و یادواره های شهدای قرآنی و نمایشگاه های مرتبط ، نقش بسیار مهمی در سمت و سو بخشیدن به فعالیت های این عرصه برای رونق بیش از پیش در خلق و آفرینش های حوزه هنرهای قرآنی و نهایتا غنای فرهنگ قرآنی در هر استان به عهده خواهد داشت .

 

کد خبر 1142334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha