تونل کبیرکوه  تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه تونل کبیرکوه تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل می شود، گفت: تونل کبیرکوه چه در سطح استان و چه در سطح ملی از اهمیت بالایی برخوردار است.

«عبدالله بهادری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: تونل اصلی این طرح با ۴۷۵۰ مترطول، حفاری و کف برداری و ۱۵۰۰ متر لاینینگ (پوشش بتونی سقف و دیوارها) آن به انجام رسیده و ادامه عملیات لاینینگ، زیرسازی و روسازی و تکمیل جاده‌های دسترسی آن به سمت آبدانان و مورموری طبق قرارداد جدید آغاز شده است.

 

وی یادآور شد: از سمت دره شهر نیز پیمانکار مشغول عملیات راهسازی، لاینینگ تونل‌های دسترسی مسیر که طول آن ها در مجموع ۱۸۵۰ متر می‌باشد (به خاطر پیش بینی لاین سبقت اکثراً به صورت سه خطه حفاری شده‌اند)، ۲۴۰ متر گالری در مقطع ریزشی نیز احداث شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام پیشرفت فیزیکی پروژه تونل کبیرکوه را در مجموع ۷۵ درصد عنوان کرد و هدف از اجرای تونل کبیرکوه، حذف گردنه‌های پرخطرمحور دره شهر به آبدانان و دربلندمدت احداث راه ارتباطی جنوب و شمال استان و همچنین ارتباط استان‌های مرکزی به مرزهای غربی دانست.

 

بهادری در بحث اهمیت احداث این تونل گفت: تونل کبیرکوه از چند لحاظ چه سطح استان و چه در سطح ملی از اهمیت بالایی بر خوردار است، این تونل گردنه سخت گذر کبیر کوه بین شهرستان‌های دره شهر و آبدانان با نزدیک به ۱۸۰ پیچ و قوص پرحادثه را حذف و دسترسی شهرستان‌های شمال و جنوب استان را تسهیل می‌کند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار به موقع تا پایان سال ۱۴۰۲ این تونل تکمیل خواهد شد.

کد خبر 1142373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha