احیای امر به معروف و نهی از منکر با اقدامات فرهنگی و هنری

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان از احیاء فریضتین در قالب عقد تفاهم نامه مشترک میان این اداره کل با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حسین مسگرانی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان در دیدار با دبیر و معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: این دو فریضه مهم جزو موارد مورد تاکید رهبر انقلاب بوده که به نحوی مغفول مانده اند و لازم تا با اجرای ویژه برنامه های مختلف بیش از پیش شناسانده شده و در راستای احیاء آن گام برداریم.

 

وی افزود: با توجه به شرایط روز جامعه به منظور ترویج این دوفریضه واجب لازم است تا استفاده از رسانه های نوین و به ویژه فضای مجازی بهره واستفاده کافی را برد که در این زمینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه ادارات شهرستانی آن نیز با تمام قوان و امکانات آماده همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند.

 

وی ادامه داد: طراحی و تهیه طرح های فرهنگی فاخر، اجرای برنامه های محتوایی در حوزه شعر، نمایش و تئاتر، اقدامات هنری و... از جمله مواردی است که می توان در قالب آن امر به معروف و نهی از منکر را بیشتر معرفی کرد و این امر مطالبه جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز می باشد که در قالب عقد تفاهم نامه مشترک به مرحله اجرا خواهد رسید.

 

مسگرانی تاکید کرد: آنچه در این تفاهم نامه مدنظر طرفین می باشد اجرای برنامه های تاثیرگذار و ماندگار است و از اجرای کارهای زودگذر و کم اثر خودداری خواهد شد.

 

در ادامه این دیدار، محسن اکبری دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان نیز با تاکید بر لزوم معرفی زیبایی های فریضتین در جامعه به ویژه در میان قشر جوان، اظهار کرد:  هنر ابزاری است که می تواند به خوبی معروف و منکر را در جامعه به مخاطب معرفی کند.

وی ادامه داد: باید تلاش کرد در این مسیر به سمتی برویم که رساترین هنرها در خدمت ترویج این دو فریضه واجب فراموش شده قرار گیرد.

شایان ذکر است در پایان این جلسه پیش نویس تفاهم نامه مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه های مختلفی از جمله فرهنگی هنری، سینمایی، رسانه و فضای مجازی تدوین شود تا پس از بازنگری مفاد و امضاء طرفین، در سریعترین زمان ممکن به مرحله اجرا برسد.

کد خبر 1142427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha