۴۳۸طرح عمرانی و سرمایه گذاری در استان سمنان به بهره برداری می رسد

هاشمی با اشاره به اینکه طی دهه فجر سال جاری ۴۳۸ پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسد گفت: افتتاح و کلنگ زنی طرح‌ها از ۱۲ بهمن‌ماه در سراسر استان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،« سید محمد رضا هاشمی» در نشست خبری به مناسبت ایام الله دهه فجر، امنیت و ولایت را مهمترین دستاورد انقلاب عنوان کردوگفت: امروز ایران دارای امنیت پایدار است که این امنیت مدیون ولایت و مردم است.

 

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه صاحب اصلی این انقلاب مردم هستند که همیشه در صحنه های مختلف قبل و بعد انقلاب حضور و نقش مهمی را ایفا کرده اند اضافه کرد: دشمن درصدد کوچک نشان دادن دستاوردهای انقلاب بوده و  باید به صورت برجسته دستاوردهای انقلاب به مردم رسانده شود و باید افزایش امید آفرینی و آگاهی بخشی صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: برنامه های دهه فجر با رعایت پروتکل های بهداشتی با محوریت مردم از ۱۲ بهمن با حضور در گلزار شهدا و با تجدید پیمان با شهیدان و امام شهدا برگزار می شود.

 

استاندار سمنان بابیان اینکه طی دهه فجر سال جاری ۴۳۸ پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسدگفت: برای این طرح‌ها اعتباری بالغ‌بر ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در مرکز استان ۷۲ پروژه بااعتبار ۲۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید،اظهارداشت: ۸۷ پروژه بااعتبار ۲۰۷ میلیارد تومان در شاهرود، ۵۲ پروژه بااعتبار ۸۸ میلیارد تومان در دامغان، ۶۵ پروژه بااعتبار ۳۴۵ میلیارد تومان در گرمسار افتتاح یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

 

هاشمی بابیان اینکه طرح‌های بسیاری طی دهه فجر سال جاری آماده‌سازی شده است، ابراز داشت: ۴۶ پروژه بااعتبار ۶۵ میلیارد تومان در مهدی‌شهر، ۲۶ پروژه بااعتبار ۴۶ میلیارد تومان در سرخه، ۲۴ پروژه بااعتبار ۱۵ میلیارد تومان در آرادان و ۴۱ پروژه بااعتبار ۸۲ میلیارد تومان در میامی افتتاح یا راه‌اندازی می‌شود.

 

استاندارسمنان باتأکید بر اینکه آغازگر برنامه‌های دهه فجر طبق روال هر ساله گلباران مزار شهدا و تجدید دیدار با خانواده‌های این عزیزان خواهد بود، ادامه داد: امروز نباید فراموش کرد که امنیت و آرامش کشور مدیون خون کسانی که از جان خود گذشتند تا وجب ای از خاک ایران به دست دشمن نیفتد لذا باید بیش از هر زمان دیگری از شهدا و خانواده‌های آن‌ها یاد کنیم.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌ها و طرح‌های دهه فجر می‌بایست به صورتی باشد که در روستاها ثروت را در زمینه‌های مختلف ایجاد کند، ابراز داشت: با بهره‌برداری پروژه‌های دهه فجر سال جاری ۶۷۷ نفر در استان مشغول به کار خواهند شد.

 

هاشمی با یادآوری این مطلب که فعال شدن واحدهای راکد توانست ۶۵۰ نفر را در استان سمنان شاغل کند، بیان کرد: با تشکیل ستاد احیای واحدهای راکد در سطح استان ۲۷ واحد توانستند مجدد به چرخه تولید بازگردند و همچنین تا پایان سال جاری نیز ۱۰ واحد دیگر نیز به این چرخه افزوده می‌شود.

 

استاندارسمنان بابیان اینکه این اتفاقات در شرایطی رخ داد که ۱۴۸ واحد راکد شده بود، افزود: ۱۹ شهرک صنعتی یک هراز و ۷۲۰ واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد فقط ۵۶ واحد به صورت ۱۰۰ درصد فعال بود که در ستاد تسهیل و رونق تولید این واحدها توانستند احیا شوند.

 

وی با اشاره به عملیات اجرایی ساخت مسکن در سطح استان اظهار کرد: از ۱۹ شهر استان برای ۱۸ شهر ۴۸۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده است.

 

هاشمی از ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۳ خبردادو گفت: ۷هزار و ۵۰۰ واحد به صورت سالانه ساخته و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

 

استاندار سمنان به نام نویسی بیش از ۳۲هزار سمنانی در طرح جهش مسکن در این استان اشاره داشت و افزود: ۱۴ هزار متقاضی ثبت نام خود را نهایی کرده اند.

 

استاندار سمنان با تاکید بر به کارگیری پیمانکار بومی در عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن گفت: باید از مصالح تولیدی استان نیز در ساخت این واحدها استفاده شود.

 

وی از ایجاد۹۰ واحد اقامتگاه های بومگردی در سطح استان سمنان خبردادو افزود: ۶۰واحد دیگر نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

 

هاشمی تصریح کرد: ۸۶۵ اثر ثبت شده میراث استان سمنان نیازمند معرفی به مردم هستند تا گردشگران با حضور در سمنان از این آثار بازدید کنند.

 

استاندارسمنان با اشاره به اینکه با ۱۵ سفر استانی ۱۹۱ مصوبه ایجاد شده است، گفت: ۶۲ درصد از این مصوبات اجرایی و عملیاتی شده و ۳۲ درصد از مصوبات نیز در حال اجرایی شدن است.

کد خبر 1142473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha