خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه نهادهای حمایتی است

طالبی گفت: متأسفانه وضعیت معیشتی و زیرساخت‌ها در خراسان جنوبی مطلوب نیست که رفع این مشکلات توجه ویژه نهادهای حمایتی را می طلبد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید محمدرضا طالبی» امروز (۹ بهمن) در آئین تکریم و معارفه مدیران کل کمیته امداد خراسان جنوبی که با حضور قائم مقام رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت رسمی کمیته امداد ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد و خدمات بسیار خوبی تاکنون به محرومان ارائه شده که در خراسان جنوبی هم شاهد بودیم در این حوزه تلاش‌های زیادی انجام شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌ جنوبی با تأکید بر اینکه مردم نجیب و ولایتمدار این استان همیشه همراه نظام و انقلاب هستند، ادامه داد: مردم استان در مراسم ملی و مذهبی و انتخابات همیشه بالاترین حضور را داشتند و نمایندگانی که از خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی حضور می‌یابند از جبهه ولایی و ارزشی انتخاب شده‌اند.

 

طالبی افزود: با این وجود مردم استان به دلایلی دچار مشکلات معیشتی هستند و یکی از آسیب‌هایی که شهر گرفتار آن شده، زباله‌گردی است و دیدن صحنه جمع آوری زباله توسط زنان به همراه کودکان واقعا تاسف‌برانگیز است لذا درخواست می‌شود سازمان‌ها و نهادهای حمایتی بیشتر به این منطقه توجه کنند.

 

وی با بیان اینکه چشم امید قشر نیازمند به کمیته امداد است، تصریح کرد: به وضعیت معیشتی مردم و زیرساخت‌ها توجه نشده و در این حوزه ضعیف هستیم و ضریب بیکاری در استان بالاست.

 

قرارگاه عملیات اجتماعی در خراسان جنوبی تشکیل شود

«رضا سلم‌آبادی» مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم در این آیین اظهار کرد: بیکاری، فقر، مشکلات ازدواج، درمان، جهیزیه و تحصیل از جمله موارد دخیل در جنگ اقتصادی و اجتماعی است که باید در مقابل آن چاره‌اندیشی کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد قرارگاه عملیات اجتماعی در استان، گفت: مسجدمحوری، محله‌محوری و خانواده‌محوری از اساسی‌ترین اصول فعالیت‌های اجتماعی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) در این زمینه با ایجاد مراکز نیکوکاری دستاوردهای خوبی داشته است.

 

سلم‌آبادی متذکر شد: گاهی به جای اینکه زیر آرمان‌های تعریف شده انقلاب قرار بگیریم زیر آرم‌های سازمان‌ها رفته‌ایم و این یک آسیب جدی برای دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی است.

 

 

 

 

کد خبر 1142493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha