افتتاح و کلنگ زنی ۵۳ پروژه تامین و عرضه آب در گلستان/ زهکشی ۳هزار هکتار به بهره برداری می رسد

حسینی از افتتاح و کلنگ زنی ۵۳ پروژه در بخش تامین و عرضه آب و مهندسی رودخانه در گلستان به مناسبت ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحسن حسینی» عصر امروز «شنبه ٩ بهمن» در نشست خبری اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۵۳ پروژه از سوی آب منطقه ای کلنگ زنی یا افتتاح می شود که ۱۳۱ میلیارد تومان اعتبار این پروژه هاست.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در بخش کلنگ زنی ۲۵ پروژه خواهیم داشت که در بخش عرصه و تامین اب ۹ و مهندسی رودخانه ۱۶ پروژه است که ۵۴ میلیارد تومان براورد اعتباری این پروژه هاست.

 

حسینی افزود: هم چنین ۲۸ پروژه اماده افتتاح داریم هرچند برخی از این پروژه ها از مدتی قبل وارد مرحله بهره برداری شده است. از این تعداد ۲۱ پروژه در زمینه تامین و عرضه آب و ۷ پروژه در بخش مهندسی رودخانه است که ۷۸ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است.

 

وی ادامه داد: در این ایام زهکشی ۳ هزار هکتار از اراضی استان، ساختمان توانمندسازی بانوان در شبکه آبیاری و زهکشی قره سو، اداره منابع آب علی ابادکتول، حفر و تجهیز چند حلقه چاه برای ابرسانی به طرح های ۶ گانه بخشی از پروژه های قابل افتتاح است.

 

حسینی افزود: در دهه فجر امسال ساختمان اداره منابع کلاله و مراوه تپه، حفر چند حلقه چاه آب و ایجاد مخازن جدید آب کلنگ زنی می شود تا در تابستان بخشی از مشکلات کمبود آب در استان برطرف شود.

 

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان گفت: در بخش مهندسی رودخانه نیز این پروژه ها شامل لایروبی، رپرگذاری حد نهایی، دیواره سازی و کف بند سازی است و در بخش تامین آب نیز برخی سدهای انحرافی در استان تکمیل شد که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

 

کد خبر 1142535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha