انتقاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از استقبال اندک مردم از تزریق دز سوم واکسن کرونا/ثبت یک فوتی کرونایی در استان طی هفته گذشته

فاضل از استقبال اندک گلستانی ها برای تزریق دز سوم واکسن کرونا انتقاد کرد و گفت: از نظر درصد تزریق دز سوم واکسن کرونا جزو ۵ استان اخر کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» عصر امروز (شنبه ۹ بهمن) در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: سرعت انتشار سویه اُمیکرون بسیار زیاد است و باید مراقب باشیم که دچار غفلت نشویم و آمارهای بستری و فوتی ها در استان افزایش پیدا نکند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به شناسایی موارد جدید ابتلا به امیکرون در استان گفت: در یک هفته گذشته ۱۵ مورد مشکوک ابتلا به سویه جدید کرونا را در استان شناسایی کردیم که متاسفانه تست همه آنها مثبت بوده است.

 

وی درباره آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی در استان افزود: با وجود اینکه در چند هفته گذشته وضعیت شهرستان هلی مختلف استان آبی بود اما گسترش سویه امیکرون سبب بازگشت رنگ زرد به نقشه کرونایی استان شده است.

 

فاضل بیان کرد: برهمین اساس شهرستان‌های کلاله، گالیکش، مینودشت، آزادشهر، علی آبادکتول، آق قلا، گمیشان، بندرترکمن و بندرگز پس از نزدیک به ۶ هفته شرایط مطلوب دوباره به وضعیت زرد کرونایی در آمدند و بقیه شهرستان‌ها در حال حاضر آبی هستند.

 

وی درباره آخرین آمار بیماران بستری در استان گفت: براساس آخرین آمارها ۱۸۳ بیمار کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری هستند اما باید مراقب باشیم با گسترش سویه امیکرون آمار بستری های ما به یکباره افزایش چندبرابری پیدا نکند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: انتظار داریم در دو هفته آینده تعداد مبتلایان به امیکرون افزایش پیدا کند و به تناسب کشور وضعیت رو به وخامت برود.

 

وی گفت: در هفته گذشته متاسفانه یک نفر در استان بر اثر کرونا جان خود را از دست داد و مردم باید مراقب باشند که با افزایش شیوع، تعداد بیماران بدحال و مرگ و میرها نیز افزایش می یابد.

 

فاضل درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان گفت: تا کنون ۹۲درصد از جمعیت بالای ۱۲سال در استان نوبت اول و ۸۱ درصد نیز نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند، اما متاسفانه استقبال از نوبت سوم به رغم اهمیت آن، بسیار ضعیف است و جزء ۵ استان آخر هستیم.

کد خبر 1142536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha