ارسال بیش از ۱۴۰ اثر به دبیرخانه اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی جنوب کرمان

حسین اسحاقی گفت: حسین اسحاقی گفت: بیش از ۱۴۰ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی جنوب کرمان ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «حسین اسحاقی» گفت: بیش از 140 اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی جنوب کرمان ارسال شده است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جنوب کرمان در این باره، افزود: جشنواره کالا و محصولات فرهنگی که پیش از این قرار بود 28 دی ماه برگزار شود به دلیل استقبال شرکت‌کنندگان مهلت ارسال آثار تمدید شد و اختتامیه  این رویداد بزرگ فرهنگی13 بهمن‌ماه در شهرستان جیرفت برگزار خواهد شد. 
 
وی با بیان اینکه این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌ها و هدیه‌های فرهنگی برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره در 2 بخش هدایای فرهنگی و عروسک با محوریت فرهنگ بومی جنوب کرمان برگزار می‌شود.
 
 
اسحاقی عنوان کرد: هدایای فرهنگی شامل صنايع دستي، بومی و سنتی  جنوب استان كرمان انواع حصير بافي، گليم بافي، خوس بافي، زي دوزي، گلابتون، سوزن دوزي بلوچ، پته و ... و عروسک های بومی و محلی جنوب کرمان است.
 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جنوب کرمان با تاکید بر اینکه علاقمندان فقط تا 7 بهمن ماه فرصت داشته اند جهت ثبت اثر خود  به آدرس به پایگاه اینترنتی Jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir مراجعه نمایند، گفت: نتایج داوری آثار 11 بهمن ماه اعلام خواهد شد.
 
وی ابراز کرد: این جشنواره همزمان با هفتمین دوره جایزه فیروزه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  جنوب کرمان با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل مجامع، تشکل ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
 
 
اسحاقی هدف از برگزاری این جشنواره را فرهنگ سازی تولید و مصرف دانست و تصریح کرد: همچنین معرفی آثار سنتی و بومی و شناسایی استعدادها با محوریت هدایای فرهنگی و عروسک های بومی از دیگر اهداف این جشنواره می باشد.
کد خبر 1142537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha