اجرای تئاتر «بچه های مسجد» در ۳۰ مسجد قزوین

ملازینل گفت: رویداد مردمی تئاتر بچه های مسجد از بهمن ماه در مساجد شهر قزوین آغاز شده است که در سه مرحله و تا چهارم اسفند ماه در ۳۰ مسجد قزوین اجرا می شود.

«حمید رضا ملازینل» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: هدف از اجرای رویداد مردمی، تئاتر بچه های مسجد این بوده که گامی کوچک در مسیر تقویت هنرمندان فعال در حوزه مسجد برداریم تا شاهد اتفاقات خوبی در هنر مردمی باشیم.

 

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین ادامه داد: وقتی نمایش تئاتر در مسجد اجرا می شود بیانگر این است که هنر تنها ویژه افراد خاصی نیست و به عموم مردم مربوط بوده و می تواند جریان ساز باشد و یکی از هنرهای جریان ساز، تئاتر مردمی بچه های مسجد است که حرکت نمادین در مردمی کردن هنر است.

 

وی عنوان کرد: هنری پسندیده است که در مسیر رفع دغدغه های مردم باشد و چنین هنری می تواند کارآمد باشد و امسال تئاتر بچه های مسجد از سوم بهمن آغاز شده و تا چهارم اسفند ماه در سه مرحله اجرایی می شود که مرحله نخست از سوم بهمن آغاز شده و تا 12 بهمن ماه در 10 مسجد شهر قزوین با اجرای نمایش های «روبه»، «کفش» و «روزی که بهشتی شدم» به صورت گردشی برگزار می شود.

 

ملازینل اعلام کرد: مرحله دوم این رویداد مردمی از 13 تا 23 بهمن ماه در 10 مسجد منتخب دیگر شهر قزوین با سه گروه نمایشی متفاوت برگزار می شود و مرحله سوم این اقدام 24 بهمن تا چهارم اسفند با اجرای سه گروه تئاتر متفاوت و در 10 مسجد منتخب دیگر قزوین برگزار خواهد  شد.

 

وی خاطر نشان کرد: در واقع در این سه مرحله 9 نمایش متفاوت در 30 مسجد منتخب قزوین اجرا خواهد شد که در مساجد مختلف شهر این اجرای تئاتر صورت می گیرد و تئاترهایی که در مساجد اجرا می شوند رویکرد دینی و فرهنگی دارند.

 

معاون فرهنگی حوزه هنری استان قزوین یادآور شد: خوشبختانه تاکنون استقبال خوب مردم را از اجرای این تئاترها شاهد بودیم به طوری که در برخی از اجراهای تئاتر 200 نفر حضور  دارند.

 

کد خبر 1142595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha