نفرات برتر جشنواره منطقه‌ای مد و لباس اسلامی ایرانی «چارقد» معرفی شدند

درآ‌ستانه فرارسیدن دهه مبارک فجر، نفرات برتر جشنواره منطقه‌ای مد و لباس اسلامی ایرانی «چارقد» در بیرجند معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سیدعلی زمزم» امروز (۱۰ بهمن) در مراسم افتتاح نمایشگاه آثار منتخب جشنواره مد و لباس «چارقد» اظهار داشت: جشنواره منطقه‌ای مد و لباس اسلامی ایرانی «چارقد» با حضور استان‌های خراسان جنوبی، رضوی، شمالی، یزد و کرمان برگزار شد.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف ترویج و تعمیق الگوهای عفاف و حجاب در سطح جامعه و ارتقای فرهنگ مصرف کالای ایرانی و ترویج نقش‌های ایرانی اسلامی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه برگزار شده است، افزود: جشنواره چارقد با همکاری جهاد دانشگاهی به مرحله اجرا درآمده است.

 

وی با بیان اینکه جشنواره از مهر ماه آغاز به کار کرد، ادامه داد: طبق فراخوان منتشر شده هنرمندان تا 15 آبان فرصت داشتند آثارشان را به دبیرخانه ارسال کنند و پس از تمدید مهلت ارسال آثار تا 15 آذر ماه، 142 اثر توسط دبیرخانه واصل شد.

 

زمزم با اشاره به اینکه پس از داوری، ۳۰ اثر به مرحله نمایشگاه راه پیدا کرد، گفت: علاقه مندان می توانند تا 14 بهمن، صبح ها 8 الی 14 و عصرها 15 الی 18 از این آثار بازید کنند.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که به علت افزایش تعداد مبتلایان بیماری کرونا، اختتامیه جشنواره به صورت مجازی برگزار شد، خاطرنشان کرد: در بخش طراحی لباس اجتماع «زینب حبیبی، ساره خراشادی زاده و فاطمه قوی» به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند و «مریم بهدانی و حکیمه سالارفر» شایسته تقدیر این بخش شدند.

 

وی یادآور شد: همچنین در بخش مفهومی «فخری کریمی» مقام اول، «زهرا حافظ شیرازی» مقام دوم و »زینب حبیبی» مقام سوم را بدست آورد و «سحر صابری پور» برگزیده بخش پایان نامه شد.

کد خبر 1142609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha