بهره برداری از ۱۱۷ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار ۱۵۱۰ میلیارد ریال در دهه فجر

جعفری از افتتاح ۱۱۷ پروژه با اعتبار بالغ بر هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی جعفری» امروز (۱۰ بهمن) با گرامیداشت یاد و خاطره ایام الله دهه فجر و با بیان اینکه از این تعداد پروژه ۲۹۹ روستا با پنج هزار و ۴۶۷ خانوار و ۹۷ هزار و ۲۷۶ نفر بهره مند می شوند، اظهار کرد: از محل این پروژه ها ۳۰۵ فرصت شغلی ایجاد و سه هزار و ۹۱۹ فرصت شغلی هم تثبیت شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین حجم سرمایه گذاری مربوط به حوزه کشاورزی با ۴۵۶ میلیارد ریال اعتبار است، افزود: در این حوزه ۱۷۹ فرصت شغلی ایجاد و ۹۱۹ فرصت شغلی تثبیت شده است.

 

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد پروژه و بیشترین حجم سرمایه گذاری در شهرستان خوسف با ایجاد ۱۰۸ فرصت شغلی و ۷۹۱ تثبیت فرصت شغلی اتفاق افتاده است، گفت: بیشترین پروژه ها مربوط به حوزه آب و خاک با ۶۳ پروژه است.

 

جعفری به دیگر برنامه های دهه فجر اشاره کرد و ادامه داد: یک روز را با عنوان روز مزرعه در این ایام تعریف کرده ایم که توسط حوزه ترویج سازمان برنامه ریزی شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از نامگذاری یک روز به نام روز جهادگران و ایثارگران در دهه فجر خبر داد و افزود: بیشتر برنامه ها و خدمات ارائه شده در دهه فجر با محوریت آموزش اجرایی می شود و علاوه براین تمامی این برنامه ها پیوست فرهنگی هم خواهد داشت.

 

وی در ادامه به برنامه های کوتاه مدت سازمان جهاد کشاورزی اشاره و تصریح کرد: تقویت اعتماد مردم به حوزه جهاد کشاورزی، افزایش رضایت مندی مردم و کاهش بروکراسی اداری و تفسیر قانون به نفع مردم، ارزیابی پلاک ها برای حل مشکل اراضی، نظارت صحیح و‌ موثر بر بازار با همکاری نیروهای همیار، ایجاد سامانه های خدمات رسانی و توزیع و تنظیم کالا از جمله این برنامه هاست.

 

جعفری با بیان اینکه اجرای کشت قراردادی در دستور کار است، عنوان کرد: برنامه ما این است که نباید بذری در استان کاشته شود که بازاری ندارد و به جای کشت زرشک به سمت توسعه کشت گیاهان دارویی و گلخانه و محصولات کم آب بر حرکت خواهیم کرد.

 

جعفری ادامه داد: محصول پنبه، زعفران، سبزیجات، گیاهان دارویی، زرشک و محصولات گلخانه ای به زودی زیر کشت قراردادی در استان خواهد رفت.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه به دنبال کشت فراسرزمینی دانه های روغنی، چغندر قند و گیاهان علوفه ای در افغانستان هستیم که منوط به توافقات دو کشور است، افزود: همچنین آمار و اطلاعات حوزه کشاورزی باید اصلاح و‌ متناسب با واقعیت ها شود.

 

جعفری بر تقویت مراکز ترویج جهاد کشاورزی و افزایش ارتباط بین کارشناس و مزرعه تأکید کرد و گفت: ارتباط بین دانشگاه و بدنه اجرایی بخش کشاورزی باید برقرار شود که در این زمینه به دانشگاه اعلام آمادگی کرده ایم.

 

وی بیان کرد: ایجاد قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در دستور کار است تا بتوانیم در چهار سال آینده جشن اتمام صدور اسناد اراضی را برگزار کنیم و یکی دیگر از برنامه های بلند مدت نیر تبدیل شدن ایران به اقتدار غذایی در غرب آسیا است.

 

جعفری با بیان اینکه باید بهروری آب به ازای هر مترمکعب به تولید ۲ کیلوگرم محصول برسد، گفت: بهره وری در تولید و بهره وری اقتصادی نیز باید افزایش یابد.

 

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون با چهار هزار ۱۷۲ هکتار رتبه سوم کشور در سطح اجرا شده سیستم های نوین آبیاری و همچنین با ۱۲ هزار و ۲۳۶ هکتار در حال اجرا  رتبه اول کشور در سطح اجرا را کسب کرده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: با همت شرکت های دانش بنیان شربت زرشک برپایه عسل برای نخستین بار در کشور تولید شده است که تجاری سازی آن در حال پیگیری است.

 

وی با بیان اینکه خرید توافقی انار فردوس در حال انجام است، افزود: انار باکیفیت به تهران ارسال و انارهای با کیفیت پایین برای تولید رب انار خریداری شده است.

 

 

 

کد خبر 1142628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha