اجرای برنامه جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان ابتدایی از ۱۶ بهمن

حسین زاده از تداوم اجرای برنامه جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان ابتدایی گیلان از ۱۶ بهمن خبرداد و گفت: این برنامه برای بخشی از کودکان لازم التعلیم از تحصیل بازمانده و بخشی از دانش‌آموزان در حال تحصیل دچار افت تحصیلی اجرا می‌شود.

«علی حسین‌زاده» با اشاره به دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش جهت اجرای برنامه جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: طبق بررسی‌های انجام شده بخشی از کودکان لازم التعلیم از تحصیل بازمانده و بخشی از دانش آموزان در حال تحصیل با توجه به شرایط پیش‌آمده دچار افت تحصیلی هستند که نیازمند تداوم برنامه جبران و تثبیت یادگیری این دانش آموزان هستیم.

 

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی گیلان افزود: این برنامه به‌منظور تعمیق یادگیری، تقویت بنیه علمی آنان و حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل جذب شده، دیرآموز، دارای اختلال یادگیری، فاقد دسترسی به آموزش حضوری یا مجازی، بد سرپرست، بی سرپرست و نیز کاهش افت تحصیلی جهت تکرار پایه به‌ویژه در پایه‌های اول و دوم ابتدایی اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه عدم دسترسی دانش آموزان مناطق محروم به آموزش‌های مجازی منجر به بروز مشکلاتی شده است تصریح کرد: این برنامه در دو بازه زمانی طی امسال و سال آینده اجرایی می‌شود که بازه زمانی اول از ۱۶ بهمن آغاز شده و ۳۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ ادامه دارد و دوره دوم از ۱ تیر تا ۳۱ مرداد است.

 

حسین‌زاده با بیان اینکه در مقطع اول ابتدایی در هفته دو جلسه فارسی و ریاضی تشکیل می‌شود اذعان کرد: در دوره دوم ابتدایی برای دانش آموزان دارای سطوح عملکرد " نیاز به آموزش و تلاش بیشتر"، " قابل قبول" تدریس و با هدف مداخله آموزشی و جبران یادگیری دانش آموزان دارای افت تحصیلی انجام می‌شود.

 

وی با تاکید بر بروزرسانی دانش معلمان مجری طرح تصریح کرد: در راستای ارتقاء شایستگی سواد دیجیتال معلمان و دانش‌آموزان و جهت ارتقای مهارت برنامه‌نویسی در مدارس ابتدایی استان، معلمان و دانش‌آموزان آموزش‌های لازم را در پنج محور فرا می‌گیرند.

 

ا

 

 

کد خبر 1142629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha