فراخوان کنگره بین‌المللی میرزای نائینی(ره)

کنگره بین‌المللی میرزای نائینی (ره) در محورهای فقه و اصول، حدیث و آیات الاحکام و اندیشه های سیاسی اعلام فراخوان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کنگره بین‌المللی میرزای نائینی(ره) با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و دیگر نهادهای حوزوی و مذهبی و به مناسبت یکصدمین سال مهاجرت آیت الله میرزای نائینی از نجف اشرف به قم برگزار خواهد شد و محورهای محتوایی این کنگره نیز اندیشه‌های فقهی و اصولی، قرآنی، حدیث و آیات الاحکام و اندیشه سیاسی خواهد بود.

علاقه‌مندان تا ۱۵ اسفندماه سال جاری فرصت دارند در محورهای فراخوان این کنگره چکیده مقالات خود را به دبیرخانه ارائه کنند و در نهایت تا ۱۵ اردیبهشت مهلت ارسال کامل مقالات را خواهند داشت.

این کنگره به زبان‌های فارسی و عربی در ایران و عراق برگزار خواهد شد و فراخوان دریافت مقالات در محورهای مشخص شده برای این کنگره در نظر گرفته شده و مرکز مدیریت حوزه های علمیه، حوزه علمیه نجف، حوزه های علمیه خواهران، دفتر تبلیغات اسلامی، جامعة المصطفی العالمیه، آستان قدس رضوی، سازمان فرهنگ و ارتباطات، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مؤسسه کتاب شناسی شیعه و مؤسسه آل بیت(ع) در برگزاری کنگره بین‌المللی میرزای نائینی مشارکت خواهند داشت.

گفتنی است، محمدحسین غروی نائینی، در ۱۵ ذی‌القعده سال ۱۲۷۶ قمری در خانواده‌ای روحانی در نائین به دنیا آمد. پدرش شیخ عبدالرحیم و جدش شیخ محمد سعید، هر دو شیخ‌الاسلام اصفهان بودند که از سوی سلطان وقت، برای این منصب برگزیده شده بودند.

محمدحسین تحصیل را از کودکی، در زادگاهش آغاز کرد و پس از فراگیری مقدمات، در هفده سالگی راهی اصفهان شد و پدرش با هدف تعلیم و تربیت وی، او را به شیخ محمدباقر اصفهانی سپرد. نائینی، هم در حوزه درس اصفهانی حاضر می‌شد و هم در خانه او و تحت سرپرستی‌اش زندگی می‌کرد. افزون بر آن، وی در اصفهان نزد میرزا ابوالمعالی کلباسی، میرزا محمدحسن هزارجریبی و جهانگیرخان قشقایی، در رشته‌های مختلف علمی، از جمله فقه، اصول، کلام و حکمت، تحصیلاتش را دنبال کرد. هم‌چنین با ادبیات فارسی و عربی و ریاضی نیز آشنا شد.

کد خبر 1142694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha