همفکری بین حوزه و دانشگاه لازمه ایجاد تحول همراه با جهش در استان است

لرستان-حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، بر ضرورت تقویت وحدت و همفکری بین حوزه و دانشگاه، گفت: این مهم برای ایجاد تحول همراه با جهش در استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد،  حجت‌الاسلام و المسلمین «سیداحمدرضا شاهرخی»، امروز(10بهمن)، در جلسه هم اندیشی بر محوریت شناخت ظرفیت های حوزه علمیه استان لرستان با حضور اساتید حوزه و دانشگاه اظهارداشت: وحدت حوزه و دانشگاه از اهداف حضرت امام (ره) است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه بزرگانی همچون شهید آیت‌الله مفتح برای تحقق آن، زحمات فراوانی کشیدند، افزود: در سایه حفظ و تقویت این وحدت اقدامات مهمی در زمینه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی انجام می شود.

 

وی بر ضرورت بیشتر شدن  نشست‌های مشترک بین اساتید دانشگاه‌ها با اساتید حوزه‌های علمیه تأکید کرد و عنوان داشت: لازم است که کمیته‌های مشترکی تشکیل شود که اساتید دانشگاه‌ها و اساتید حوزه‌ها عضو این کمیته‌ها باشند و درباره موضوعات مختلف، تبادل نظر کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی باید با تشکل‌های طلاب و حوزه‌های علمیه نشست‌های مشترکی برگزار کنند.

 

وی با اشاره به اهداف مشترک و دشمنان مشترک حوزه علمیه و دانشگاه، بیان کرد: ارتقای دینی،  فرهنگی و پیشرفت اقتصادی جامعه از هدف‌های مشترک حوزه و دانشگاه است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان اذعان داشت: اهداف مشترک در سایه وحدت و همفکری بین حوزه و دانشگاه، حاصل می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه همکاری، خرد جمعی و تعاون بین حوزه و دانشگاه را باید تقویت کرد و گسترش داد، گفت: پیشرفت اقتصادی بدون ارتقای دینی و فرهنگی محقق نمی‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار کرد: اساتید حوزه و دانشگاه باید با همدیگر همفکری کنند درباره اینکه چگونه می‌توانیم در استان لرستان، تحول همراه با جهش ایجاد کنیم.

کد خبر 1142698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha