مدیران از برخوردهای احساسی و غیرمنطقی پرهیز کنند

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مدیران باید از برخوردهای احساسی و غیرمنطقی پرهیز کنند گفت: افرادی را در امور بگمارید که از چهار ویژگی دست پاک، چشم پاک، دانش مدیریت و فضل لازم برخوردار باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز(یک‌شنبه، ۱۰ بهمن) در جریان بازدید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و تالار مرکزی رشت با اشاره به نامه ۵۳ نهج‌البلاغه که طولانی‌ترین نامه در سفارشات اخلاقی امیرالمومنین(ع) است گفت: نهج‌البلاغه بر سه قسم خطبه‌ها، نامه‌ها و کلمات قصار در بیان ویژگی‌های رفتاری یک حاکم اسلامی است که راهگشای ما در امور اداری و مدیریتی است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در زندگی دنیوی غالبا به دنبال ذخیره مادی فارغ از ذخیره اخروی هستیم افزود: باید تکریم ارباب رجوع را سرلوحه قرار داده و در خدمتگزاری به مردم تعلل نکنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه به گونه‌ای عمل کنیم که حسرت گذشته را نخوریم اظهارکرد: محبوب‌ترین عمل، انجام امور صالح برای ذخیره آخرت است و امروز مردم به آن درجه از بلوغ فکری و اجتماعی رسیده‌اند که خدمتگزار بودن را تشخیص می‌دهند. بدرفتاری با مردم پسندیده نیست.

 

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه خواسته‌های مادی و دنیایی سدی برای ذخیره سازی آخرت است، بر شناخت انسان‌ها به‌ویژه در حوزه رفتاری و کاری تاکید کرد و بیان داشت: افرادی را در امور بگمارید که از چهار ویژگی دست پاک، چشم پاک، دانش مدیریت و فضل لازم برخوردار باشند.

 

وی مدیریت صحیح را چگونه حذف و جایگزین کردن و پرهیز از برخوردهای احساسی دانست و تاکید کرد: کارمند جامعه اسلامی باید از این چهار ویژگی که مکمل یکدیگر در اجرای امور هستند، برخوردار بوده و بر نفس خود بخیل باشد.

 

 

کد خبر 1142726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha