لزوم توجه به سیل در طرح هادی روستایی

آیت الله دژکام گفت: تاکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مقاوم سازی ساختمان ها در پی زلزله بم بوده است و اگر ۶۰۰ خانه در سیل بیرم تخریب شده یعنی مقاوم سازی انجام نشده است و در طرح هادی روستایی باید به سیل نیز فکر می شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (یکشنبه 10 بهمن) در سفر به شهرستان بیرم و بازدید از مناطق سیل زده گفت: از حیث شمسی و قمری روزهای بسیار بزرگی پیش رو داریم که روز سه شنبه 12 بهمن و آغاز ایام الله دهه فجر و سالگرد ورود امام خمینی (ره) از جمله آنهاست.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: پایان هفته آغاز ماه رجب و روز میلاد امام محمد باقر (ع) را پیش رو داریم که همگی از نعمات الهی هستند.

وی اضافه کرد: در سیل اخیر شاهد همدلی مدیران استان بودیم اما همدلی یک مورد است و اینکه کار را متناسب با امروز نظام اسلامی انجام می دهیم موضوع دیگری است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بحثی تحت عنوان تحول در حکمرانی را شروع کرده اند و ائمه جمعه باید برای محقق شدن این تحول آستین همت بالا بزنند و نیروهای جوان باید به میدان بیایند تا بتوانند در عرصه تحول نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: سیاست های کلی هر بخش نظام و سیاست کلی توسط رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) مشخص، تبیین و ابلاغ شده است اما در دولت ‌های ما هنوز حرکت مناسبی انجام نشده و مردم ما نیز برای چنین تغییراتی خود را آماده نکرده اند.

آیت الله دژکام اضافه کرد: سیاست های کلی بخش آب یا کشاورزی مشخص است و همه از بی آبی گلایه داریم ولی سیاست های کلی بخش آب یا کشاورزی اجرایی نشده است و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ۱۰ سال است که ابلاغ شده است و باید اجرا می شد.

وی با تاکید بر اینکه شعار دادن که کاری ندارد، بیان کرد: مسائل فرهنگی شاید ساده حل شود اما فقط گله می کنیم و به فکر راه حل نیستیم و امروز که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به جهاد تبیین و تحول در حکمرانی اشاره فرموده اند باید به میدان بیایید.

امام جمعه شیراز افزود: مسیر لار به جهرم و شیراز با سرمایه گذاری مردم منطقه افتتاح شد و فرهیختگی این است که مردم مشکلات را برای نظام حل کنند.

وی تاکید کرد: حل مسئله آب بیرم مورد تاکید استاندار فارس قرار دارد و از همین جا به هم قول دهیم که مثل همیشه در چیزی که چشم رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) به من و شما دوخته اند، نقش آفرین باشیم. است.

آیت الله دژکام گفت: تاکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مقاوم سازی ساختمان ها در پی زلزله بم بوده است و اگر 600 خانه در سیل بیرم تخریب شده یعنی مقاوم سازی انجام نشده است و در طرح هادی روستایی باید به سیل نیز فکر می شد.

وی تصریح کرد: تحول در حکمرانی در گام دوم انقلاب اسلامی باید مورد توجه باشد و باید از روزمرگی رد شویم و مسائل را حل کنیم.

کد خبر 1142764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha