حاج علی عسکری الگوی بارز تئاتر گیلان است

ثقتی با بیان اینکه حاج علی عسکری بر پایه حق و عدالت خواهی حرکت می‌کرد و الگوی بارز تئاتر گیلان است گفت: باید الگوهای برجسته فرهنگی را به جوانان معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز(یک‌شنبه، ۱۰ بهمن) در مراسم تشییع «علی حاج علی عسکری» پیشکسوت حوزه تئاتر و سینمیا گیلان که در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد با تسلیت ویژه به اهالی نمایش و سینمای گیلان و خانواده حاج علی عسکری گفت: وی مردی متواضع و فروتن و مشاور امین هنرجویان و نوآموزان عرصه تئاتر گیلان بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه حاج علی عسکری همواره مددکار اهالی فرهنگ و هنر بود افزود: این پیشکسوت حوزه تئاتر با رفتار و منش خود به چهره‌ای دوست داشتنی و متعهد تبدیل شده بود و همواره در راستای دفاع از هنرمندان گام برداشته و مطالبه گر حوزه تئاتر بود.

 

وی حس نوع‌دوستی و تعصب وی در حوزه فرهنگ و هنر را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: کارگردانی متبحر بود که تئاترهای قرآنیش منحصر بود و فقدانش خلایی بزرگ برای استان است و زمان بسیای طول خواهد کشید تا کسی مانند ایشان را در حوزه تئاتر داشته باشیم.

 

ثقتی با بیان اینکه حاج علی عسکری بر پایه عدالت و حق‌خواهی حرکت می‌کرد از شاگردانش خواست تا فکر و اندیشه استاد را در این مسیر تداوم بخشند.

 

وی افرادی چون حاج علی عسکری که زحمات فراوانی برای هنر متعهد کشیدند را الگوهای بارز برای جوانانی که در ابتدای مسیر فرهنگ و هنر هستند، دانست و خاطرنشان ساخت: باید این الگوهای برجسته فرهنگی را به جوانان معرفی کنیم.

 

گفتنی است، «علی حاج علی عسکری» زاده ۱۳۲۲، پژوهشگر و هنرپیشه گیلانی و فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشگاه هنرهای دراماتیک دانشگاه گیلان بود که مقاله‌های پژوهشی فراوانی در حوزه تعزیه دارد. نویسندگی نمایش‌نامه‌های گیله مرد، عاشورا، خورشید کاروان، خاک و کارگردانی نمایشنامه‌های متعددی همچون خورشید کاروان، چهره به چهره از جمله آثار آن مرحوم بود.وی سال‌ها کارشناس مسئول هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بود.

 

پیکر این هنرمند گیلانی که شب گذشته دار فانی را وداع گفت، پس از تشییع در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) در قطعه هنرمندان تازه آباد رشت تدفین می‌شود.

کد خبر 1142793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha