معلمین نقش موثری برای حضور دانش آموزان در اقامه نماز جماعت مدارس دارند

حجت الاسلام سبحانی نیا پیشگام بودن معلمین با توجه به نقش الگویی آنها را دارای نقش موثری در حضور فعال دانش آموزان در اقامه نماز جماعت مدارس توصیف کرد و گفت: باید از ظرفیت سازمان ها و نهادها در حمایت و پشتیبانی از آموزش و پرورش استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «امرالله سبحانی نیا» در جلسه شورای عالی اقامه نماز پیشگام بودن معلمین با توجه به نقش الگویی آنها را دارای نقش موثری در حضور فعال دانش آموزان در اقامه نماز جماعت مدارس توصیف کرد و گفت: باید از ظرفیت سازمان ها و نهادها در حمایت و پشتیبانی از آموزش و پرورش استفاده شود.

 

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی افزود: پرسش های دانش آموزان باید جمع آوری و به ستاد اقامه نماز ارجاع داده شود تا از طرفی اساتید این ستاد با نوع سوالات پرتکرار این قشر جوان آشنا شوند و از طرف دیگر بهترین پاسخ ها آماده و به دانش آموزان ارائه شود.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به برگزاری شب شعر «نماز و انتظار» به مناسبت نیمه شعبان در شهرستان های سبزوار و نیشابور تاکید کرد: باید در زمینه نهادینه ساختن برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان در نهاد خانواده اهتمام ویژه ای را مبذول داشت.

 

«سید اسماعیل اصغرزاده» هم در این جلسه با بیان اینکه با همکاری ستاد اقامه نماز جلسات گفتمان های دینی و پاسخگویی به شبهات نماز برگزار شده است اظهار داشت: ۴۱۲ مربی طرح امین در مدارس سراسر استان به منظور کیفیت بخشی به فعالیت های حوزه قرآن، عترت و نماز فعال هستند و ۲۴۰ روحانی طرح هجرت نیز به زودی فعالیت خود را در مدارس آغاز می‌کنند.

 

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با هماهنگی های انجام شده دانش آموزان مکبری که در مدارس و مساجد فعال بوده اند، در حرم مطهر رضوی به عنوان خادم پذیرفته خواهند شد و مکبری نمازهای حرم مطهر را بر عهده خواهند داشت.

 

وی افزود: حدود ۹ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی تاکنون در طرح یاوران نماز عضو شده اند، این طرح به نوعی یک تشکل دانش آموزی است و در قالب خادم نماز فعالیت هایی مثل برگزاری دوره های کتابخوانی را برگزار می کند.

 

اصغرزاده با تاکید بر اینکه اسناد بالادستی به طور موکد اشاره به گنجانده شدن زنگ نماز در برنامه درسی مدارس دارند گفت: تاکنون ۱۰۴ مورد زمین در آموزشگاه های استان شناسایی و جهت احداث نمازخانه معرفی شده است و امیدواریم با همراهی مجمع خیرین به زودی در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 1142828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha