سلسله جلسات «تفسیر قرآن کریم با موضوع مهدویت» برگزار می شود

سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم با موضوع مهدویت توسط حجت‌الاسلام باقری کیا، چهارشنبه هر هفته از ساعت ۷ تا ۸ صبح در دارالقرآن الکریم صحن جمهوری حرم مطهر رضوی، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام «خانعلی ابراهیمی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همواره بحث اخلاق و تربیت در حوزه، حرف اول و آخر را می‌زند، گفت: تمام خروجی‌های حوزه باید ختم به اخلاق، ادب و تربیت شود و برای آن، کارهای بسیاری شده، می‌شود و در حوزه مرسوم بوده است.

 

مدیر مدرسه علمیه گوهرشاد مشهد با اشاره به اینکه دو منبع نور و ثقلین یعنی تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه از منابع اخلاقی و تربیتی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: مدرسه علمیه گوهرشاد به خاطر موقعیت مکانی و فضایی که در حرم مطهر رضوی دارد، اقدام به برگزاری جلسات تفسیری و اخلاقی کرده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی ابراز کرد: برای اولین بار در سطح حوزه مشهد درس اخلاق پنج‌شنبه‌ها ویژه طلاب خواهر و برادر به همراه خانواده در این مدرسه برگزار می‌شود.

 

وی افزود: سلسله جلسات نسیم نهج‌البلاغه نیز توسط حجت‌الاسلام امین نیا، شنبه‌های هر هفته ساعت ۷ الی ۸ صبح در دارالقرآن الکریم صحن جمهوری حرم مطهر رضوی، برگزار می‌شود.

 

مدیر مدرسه علمیه گوهرشاد مشهد اضافه کرد: سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم با موضوع مهدویت توسط حجت‌الاسلام باقری کیا، چهارشنبه هر هفته از ساعت ۷ تا ۸ صبح، با همکاری کانون عترت، تاریخ و سیره معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان، ویژه طلاب خواهر و برادر و عموم مردم، در دارالقرآن الکریم صحن جمهوری حرم مطهر رضوی، برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به استقبال بی‌نظیر حدود ۳۵۰ تَن از این سلسله جلسات، گفت: برنامه بعدی تفسیر صحیفه سجادیه است که در آینده‌ای نزدیک، عملیاتی و اجرایی می‌شود.

 

مدیر مدرسه علمیه گوهرشاد مشهد بیان داشت: بهترین ابزار برای احیا اخلاق و تربیت، تمسک به ثقلین است که با تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه به آن دست خواهیم یافت و امید است به‌عنوان دروس عمومی حوزه قرار بگیرند.

کد خبر 1142837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha