رشد ۲۹۴۴ واحدی شاخص کل بورس

اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۲۹۴۴ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 16 بهمن) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 2944 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 304 هزار واحدی آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شتران، شبندر، وبملت، خساپا، خودرو، شپنا و وبصادر به ترتیب با 841، 537، 388، 308، 301، 279 و 57 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای خساپا – سايپا، شتران - پالايش نفت تهران، خودرو - ايران‌ خودرو، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، وبملت - بانك ملت، شپنا - پالايش نفت اصفهان و وبصادر - بانك صادرات ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (شنبه 16 بهمن) شاخص کل فرابورس با رشد 5 واحدی در ارتفاع 17 هزار و 666 واحدی قرار گرفت. صبح امروز نمادهای تجلي - تجلي توسعه معادن و فلزات، آريا - پليمر آريا ساسول، فرابورس - فرابورس ايران، توسن - توسعه سامانه ي نرم افزاري نگين، سدبير - س. تدبيرگران فارس وخوزستان، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان و چخزر - صنايع چوب خزر كاسپين در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که (چهارشنبه 13 بهمن) آخرین روز کاری بورس در هفته گذشته با رشد 55 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 301 هزار واحد آغاز شد اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۶ واحدی به یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۲۰۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۹ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۶۱ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش  ۶ واحدی به رقم ۳۲۱ هزار و ۱۰۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۲۶۱  واحدی، عدد ۳۳۳ هزار و ۱۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۶۳  واحدی به رقم ۲۰۹ هزار و ۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۹۶ واحد کاهش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۷۵ هزار و ۱۶۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۹۲۷ واحد افزایش به رقم ۹۹۹ هزار و ۸۳۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۹۸۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۷۵ هزار و ۶۸۳ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح چهارشنبه 13 بهمن نمادهای وتجارت با 436، وبملت با 155 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای خودروف شتران، شپنا، شبندر و نوری به ترتیب با 143، 110، 104، 100 و 42 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح چهارشنبه 13 بهمن نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، وبصادر - بانك صادرات ايران، شتران - پالايش نفت تهران و حفارس - حمل و نقل بين المللي خليج فارس در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات چهارشنبه 13 بهمن بورس تهران، نمادهای معاملاتی نوری، شپنا، شبندر، اخابر و حکشتی با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وتجارت، کچاد و وبملت  تاثیر مثبت  در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار چهارشنبه 13 بهمن بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دالبر(البرزدارو ) با ۵.۰۱ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وتوکا، چافست، کمنگنز و فمراد بود. همچنین نماد معاملاتی فنورد(نوردوقطعات‌ فولادی‌) با ۴.۹۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خنصیر، قنیشا، ختوقا و غنوش قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۷۳۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۹۰ هزار و ۵۲ نوبت معامله و به ارزش ۴۱ هزار و ۴۸۸  میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1142859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha