یک فوتی و شناسایی ۴۹۵ مورد مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ساعت گذشته

جمالیان از یک فوتی و شناسایی ۴۹۵ مورد مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سید « محمد جمالیان» با اشاره به اینکه در روزهای گذشته با افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان روبرو شده ایم، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی افراد جامعه بسیار ضروری است و این مهم باید در دستور کار همگان قرار گیرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک افزود: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۴۹۵مورد جدید ابتلا در ۲۴ساعت گذشته شناسایی شده اند.

 

وی با بیان اینکه بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۱۰۹ هزار و ۱۳۸نفر رسیده است، ادامه داد: در ۲۴گذشته ۵۵ مورد جدید بستری از مبتلایان به کرونا در بیمارستانهای استان مرکزی گزارش شده است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: ۴۴۰ مورد از بیماران جدیدی که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده، که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه می شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱ مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که با این حساب تعداد فوتی ها در اثر این بیماری در استان به ۳۰۰۰نفر می رسد.

 

جمالیان همچنین به رنگ بندی شهرستانهای استان مرکزی از ۱۱بهمن اشاره کرد و گفت: در حال حاضرشهرستان اراک قرمز و شهرستان های  ساوه ، دلیجان و‌ محلات نارنجی هستند.

 

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه ۸ شهرستان  تفرش،  فراهان،  کمیجان،  آشتیان،  خنداب،  خمین،  زرندیه و آشتیان نیز رنگ زرد کرونایی هستند، ادامه داد: امید است از این پس شاهد همدلی و همراهی هر چه بیشتر افراد جامعه در رعایت دستورالعمل های بهداشتی باشیم.

 

وی به تغییرات استانی نیز اشاره کرد و گفت: شهرستان اراک ازنارنجی به قرمز، دلیجان و محلات از زرد به نارنجی و شارند، زرندیه نیز از رنگ آبی به زرد تغییر رنگ داده اند.

 

کد خبر 1142874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha