اعتبارات بخش فرهنگ و هنر  جوابگوی این حوزه ها نیست

پیرسبزی گفت:اعتباری که برای بخش فرهنگ و هنر اختصاص داده می‌شود به اندازه یک سر سوزن جوابگوی فرهنگ و هنر نیست و نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمدعلی پیرسبزی» امروز (10 بهمن ماه) در آئین رونمایی از کتاب «شهد سخن» که با حضور مسئولان استانی، شهرستانی، نویسندگان و هنرمندان در سالن سینما هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: رونمایی از کتاب «شهد سخن» افتتاحیه‌ی برای آغاز برنامه های دهه مبارک فجر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این کتاب شرح احوال و آثار هنرمندان، شعرا و نویسندگان استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدا تاکنون بوده که در این جلد بیش از ۲۰۰ نفر نویسنده آثار آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

 

وی افزود: این کتاب به همت همکار عزیزمان دکتر سید مسعود رضایی بیاره در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به رشته تحریر درآمده است.

 

پیرسبزی ادامه داد: با توجه به این که از مدت‌ها قبل خلاء وجود همچین اثری احساس می شد، برای نخستین بار آثار نویسندگان جمع آوری و در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

 

این مسئول فرهنگی و هنری یادآور شد: جلد نخست کتاب «شهد سخن» امروز رونمایی شد و امیدواریم بتوانیم شرح احوال سایر نویسندگان استان کهگیلویه و بویراحمد را در آینده به رشته تحریر در آوریم.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه نویسندگان به واسطه آثارشان همیشه ماندگار هستند، افزود: این کتاب همزمان با آخرین روز از نمایشگاه مجازی کتاب و افتتاحی برای آغاز برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

پیرسبزی در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به برخی از انتقادها و کم کاری هایی که گاهی از سوی برخی از رسانه‌ها و جراید در زمینه فعالیت های فرهنگی مطرح می شود اشاره کرد و گفت: آنچه مسلم است مسائلی را در رسانه‌ها و جراید می‌بینیم، می‌شنویم و می خوانیم که دغدغه های فرهنگی شاید در شعار باشد، ولی در عمل کمتر دیده می شود

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در بیش از بیست و چند ماهی که کرونا میهمان ناخوانده کشورمان و همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد است، بنده این موضوع را هم فرصت و هم تهدید می دانم.

 

وی ضمن بیان اینکه این موضوع فرصتی برای بروز خلاقیت ها که خلاقیت ها حتماً در مشکلات بیشتر بروز پیدا می کنند، افزود: ما باید آمادگی این را داشته باشیم که زیرساخت هایی را که نداریم به روز و در اختیار مخاطب این برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع قرار دهیم.

 

پیرسبزی خاطرنشان کرد: هرچند فراهم کردن زیرساخت‌ها سخت بوده و خواهد بود تا مخاطبین عادت کنند موسیقی دلخواه خود را از شبکه‌های مجازی بشنوند، نمایش های خود را ببینند، کتاب‌های مورد علاقه را ببینند و مطالعه کنند، نمایشگاه های تجسمی را ببینند، سخت اما شدنی است و این کار به همت همه هنرمندان و فرهنگ دوستان شدنی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آنچه مسلم است ما باید این دغدغه را داشته باشیم و اهل قلم، رسانه، هنرمندان و فعالان فرهنگ و هنر هم به این مقوله نگاه کنند که آیا میدان قدرت و گویی که در دست داریم باهم تناسب دارند یا نه؟

 

وی یادآور شد: باید توجه داشت که آیا بودجه و اعتباری که به دستگاه‌های فرهنگی اختصاص داده می‌شود جوابگوی مطالبات خیل عظیم مخاطبین عوام و خاص را می دهد یا نه؟

 

پیرسبزی اذعان کرد: به عنوان عضو کوچکی از جامعه فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد که به تک تک آدم های استان از گذشته تاکنون افتخار می کنم، واقعیت ماجرا را این گونه بیان می کنم که اعتباری که برای بخش فرهنگ و هنر اختصاص داده می‌شود به اندازه یک سر سوزن جوابگوی فرهنگ و هنر نیست و نخواهد بود.

 

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: دوستانی که گاهی مطالبی می‌نویسند حداقل اگر دغدغه دارند، رو در رو با بنده بنشینند؛ بدون اینکه اطلاعی داشته باشند یا سوالی در این زمینه داشته باشند و حتی کوچک ترین اطلاعی از موضوعات داشته باشند، مطلبی نزنند که خدای ناکرده جوابگوی قلم خود باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند بزرگ حرمت قلم را به اندازه‌ای می‌داند که آیه «ن والقلم و مایسطرون» را نازل کرد و به قلم قسم می خورد.

 

پیرسبزی گفت: همه عزیزان و بزرگوارانی که برای بشریت و اطلاع و گاهی، راهنمایی و آموزش بشر قلم می‌زنند، هیچ وقت نخواهند مرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جشنواره های فجر از برنامه های اولویت دار فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، اظهار کرد: چهلمین جشنواره بین المللی فیلم فجر همزمان با سراسر کشور، جشنواره موسیقی فجر و جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان دهه فجر امسال برگزار خواهند شد.

 

وی در ادامه، با تشریح سایر برنامه های فرهنگی و هنری دهه فجر امسال، خاطرنشان کرد: جشن های فرهنگی و هنری فجر در قالب برنامه های ترکیبی در سایر شهرستانها، برگزاری نمایشگاه های انقلاب در رشته های تجسمی، آموزش رایگان هنر، رونمایی از تازه ای کتاب و نشر در استان از برنامه های اجرایی دهه فجر امسال هستند. 

 

پیرسبزی همچنین اجرای نمایش های خیابانی، جشن های مردمی به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد،  همایش نقش مساجد در انقلاب اسلامی، شب های شعر و خاطره انقلاب، تهیه کلیپ های انقلاب و نشر در فضای مجازی، برگزاری محافل انس با قرآن و تجلیل از قاریان و فعالان قرآنی، کارگاه های آموزشی و ورکشاپ ها، دیدار سرکشی از خانواده های شهدای هنرمند، تجلیل از نویسندگان استان و سایر برنامه های متعدد فرهنگی و هنری از اهم فعالیت های پیش بینی شده دهه فجر امسال است که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موفقیت های بزرگ هنرمندان استان در عرصه فیلم و نمایش در جشنواره های بین المللی فجر ۱۴۰۰ گفت: فیلم مستند «سرباز شماره صفر» به کارگردانی محمد سلیمی راد و فیلم سینمایی «دِرب» به کارگردانی هادی محقق امسال در جشنواره فیلم فجر اکران خواهند شد.

 

وی گفت: همچنین سه اثر نمایشی «خان طلاء» به کارگردانی رضا وفا نیا، «مصریه» به کارگردانی اکبر آئین و نمایش «همه برادران من» به کارگردانی داوود پارسا در جشنواره بین المللی تئاتر فجر به اجرا خواهند رفت.

کد خبر 1142905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha