افزایش تغییر کاربری اراضی و مشکلات پسماند رهاورد مهاجرت غیربومیان به گیلان

نجفی افزایش تغییر کاربری اراضی و تشدید مشکلات پسماند را رهاورد مهاجرت غیربومیان به گیلان خواند و گفت: در پنج سال آینده شاهد مهاجرت بخش عظیمی از جمعیت کشور به گیلان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ابراهیم نجفی» شامگاه یکشنبه( 10 بهمن) در  گفت‌وگوی خبری راهبردهای مجلس برای مقابله با پدیده مهاجرت غیرهدفمند به روستاها را برشمرد و اظهار داشت: یقینا با توجه به کمبود منابع آبی که در کل کشور اتفاق افتاده شاهد مهاجرت بخش عظیمی از جمعیت به گیلان در پنج سال آینده خواهیم بود.

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ابراز داشت: جمعیت گیلان هم اینک حدود دو میلیون و 400 هزار نفر است که پیش بینی می‌شود این مقدار جمعیت در پنج سال آینده به عدد پنج میلیون نفر برسد بنابراین در پی مهاجرت غیربومیان افزایش مشکلات استان در بخش تغییر کاربری اراضی، زیرساخت‌ها، پسماند و نظایر آن دور از انتظار نیست.

 

نجفی تصریح کرد: بر اساس قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای مسکن مصوب سال 1381 هرگونه نقل و انتقال بعد از این تاریخ قابل ثبت در کمیسیون تغییر کاربری نیست، همچنین طبق کمیسیون ماده پنج شهری هم املاکی که در این کمیسیون مطرح می‌شوند باید دارای سند مالکیت باشند.

 

نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس با تاکید بر اینکه به علت برخی خلاء‌ها افراد می‌توانند در کمیسیون‌های تغییرکاربری مجوز ساخت در اراضی روستایی را بگیرند افزود: برای برون رفت از این مشکلات تدابیری در کمیسیون تغییر کاربری بنیاد مسکن اتخاذ شده است. 

 

نجفی خاطرنشان کرد: باید برای نقل و انتقالات خارج از ضابطه قانونی و تغییر کاربری اراضی مجازات‌هایی را تعیین کنیم که البته طرح آن هم آماده شده است علاوه بر اینها درصددیم بستری فراهم شود تا بنیاد مسکن در محدوده طرح هادی و جایی که زیرساخت آب، برق و گاز داشته باشد بتواند یکبار برای بومیان روستا بدون شرط پروانه صادر کند.


 

کد خبر 1142960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha