هر نوع سرماخوردگی باید امیکرون فرض شود/ این سویه کودکان بیشتری را درگیر می‌کند

سرمست با بیان اینکه امیکرون بسیار مسری است و نباید ساده و سهل‌انگارانه به آن نگاه کرد گفت: در شرایط فعلی هر نوع سرماخوردگی باید امیکرون فرض شود و این سویه کودکان بیشتری را درگیر می‌کند لذا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی الزامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدحسین سرمست» امروز (دوشنبه ۱۱ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اهداف معنوی، آرمانی و کمالات انسانی که در ذهن همه ماست فراهم نمی‌شود مگر اینکه امکانات زمینه‌ای آن را مهیا کنیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: در استان خوزستان باید همگی دست به دست هم دهیم تا در حوزه آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: ما جزئی از بدنه دولت هستیم که مردم از ما انتظار دارند تا شرایط بهداشت و درمان را بهتر پیش ببریم که شما به عنوان اصحاب رسانه می‌توانید مشکلات و پیشنهادات را از دل مردم گرفته و با ایده‌ها و خلاقیت‌های خود به ما منتقل کنید تا مجموعا به یک پیشرفت جمعی برسیم.

 

سرمست تصریح کرد: استان خوزستان دریچه نفوذ کشور است و باید در این خصوص تعصب داشته باشیم و به عنوان مرزبانان کشور تمام و کمال نقش خود را ایفا کنیم.

 

وی ابراز کرد: استان خوزستان در پاندمی کرونا پابه‌پای کل کشور در کنترل بیماری حرکت کرده و کل مجموعه دانشگاه در خدمت حوزه بهداشت و درمان بودند و پیک‌های بیماری یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته شد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه از پیک بیماری نباید ترسید اما باید از بیمار شدن ترسید و مراقب بود اذعان کرد: امیکرون بسیار مسری است و نباید ساده و سهل‌انگارانه به آن نگاه کرد و با واکسیناسیون، رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی، عدم حضور در مراسمات و تجمعات، تهویه مناسب و استفاده از ماسک می‌توان در کنترل این بیماری موفق بود.

 

وی عنوان کرد: اگرچه سیستم بهداشت و درمان در خدمت مردم است ولی این بدان معنا نیست که مردم خود را در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار دهند، چرا که مشخص نیست بیماری چه پایانی را برای ما رقم بزند.

 

سرمست با اشاره به اینکه سهل انگاری برای هر کاری بسیار خطرساز است لذا اگر امیکرون را ساده بگیریم برای ما سخت تمام می‌شود و می تواند مرگ و میر را افزایش دهد بیان کرد: این سویه کودکان بیشتری را درگیر می‌کند لذا توصیه می‌شود شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی بیش از پیش رعایت شود.

 

وی با بیان اینکه ماسک زدن و نصب تهویه مناسب در شرایط فعلی خیلی مهم است خاطر نشان کرد: با توجه به فصل سرما و بسته بودن درب و پنجره در ادارات و خانه‌ها لازم است که منفذی برای ورود هوا وجود داشته باشد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اگرچه اکنون آماده پذیرای بیماران هستیم و چند هزار تخت عادی و چند صد تخت ویژه با کادر درمان داریم ولی نباید خود را در معرض خطر قرار دهیم و تا فرصت برای واکسیناسیون هست از جامعه هدف درخواست داریم که نسبت به این امر اقدام کنند.

 

وی تاکید کرد: در هر محفل و جمعی بیماری وجود دارد و باید هم استانی‌ها این امر را جدی بگیرند تا راحت تر از این مرحله عبور کنیم؛ باید پیک و موج جدید کرونا را آرام‌تر بگذرانیم تا بار درمان بیشتر نشود.

 

سرمست با اشاره به اینکه در شرایط فعلی هر نوع سرماخوردگی باید امیکرون فرض شود یاد آور شد: نیازی نیست که برای ثابت کردن بیماری حتما تست انجام داد زیرا ممکن است که بیماری بیشتر در سطح جامعه منتشر شود.

 

 

کد خبر 1143110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha