برگزاری جشن انقلاب به همت دانشگاهیان فارس

بابایی گفت: دانشگاهیان فارس برای جشن انقلاب برنامه های متعددی در نظر دارند و مسئولیت کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت انقلاب اسلامی استان به عهده جهاد دانشگاهی فارس گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مظاهر بابایی»، امروز (دوشنبه 11 بهمن) با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاهیان فارس برای جشن انقلاب برنامه های متعددی در نظر دارند و مسئولیت کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت انقلاب اسلامی استان به عهده جهاد دانشگاهی فارس گذاشته شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس ادامه داد: انقلاب اسلامی پدیده منحصر بی ‌نظیری است که مسیر تاریخ را تغییر داده و راه جدیدی پیش روی دنیا قرار داد و این انقلاب با همت و پشتوانه مردم و با رهبری امام راحل به پیروزی رسید.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ما با وحدت و فداکاری مردم و رهبری دینی شکل گرفته است و دشمنان برای شکست و براندازی این نظام و انقلاب تلاش زیادی کرده ‌اند اما موفق نمی شوند و وظیفه ما برای حفظ انقلاب اسلامی سنگین است.

بابایی تاکید کرد: برای تثبیت و حفظ و بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید از ظرفیت اقشار مختلف بهره برد زیرا این انقلاب مردمی است و از دل مردم برخاسته است.

وی ادامه داد: ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی هر ساله با مشارکت و حضور دستگاه‌ ها و نهادهای مختلف تشکیل می‌ شود و در سال جاری مسئولیت کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت انقلاب اسلامی فارس به عهده جهاد دانشگاهی فارس است.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس اعلام کرد: تاکنون جلسات مختلف کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت انقلاب اسلامی فارس با حضور نمایندگان دانشگاه‌ های مختلف استان برگزار شده که همراه با مصوباتی بوده است و در ایام مبارک دهه فجر این مصوبات و برنامه‌ ها در سطح دانشگاه ‌های استان فارس با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی اجرا خواهند شد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) درباره مسئله «تبیین» در جمع دانشجویان در مهرماه امسال بیان کرد: جهاد تببین این کمیته با توجه به داشتن ظرفیت ‌های جوان دانشگاهی در این خصوص به صورت ویژه ورود می کند.

بابایی اعلام کرد: دیدار مسئولان دانشگاه ‌ها با علما و نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه، حضور پررنگ جامعه دانشجویی و دانشگاهی در مراسم یوم‌الله 12 بهمن، برپایی نشست ‌های مجازی روسای دانشگاه‌ ها و معاونان فرهنگی با دانشجویان و دانشگاهیان، حضور جامعه دانشجویی و دانشگاهیان در مراسم عمومی ایام‌ الله به ویژه بانگ تکبیر و آئین غبار روبی مزار شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی (میهمانی لاله‌ها) با رعایت دستورالعمل ‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌ گذاری اجتماعی، برگزاری مراسم یوم ‌الله دهه مبارک فجر در یادمان شهدای گمنام دانشگاه‌ های استان همزمان با آغاز دهه مبارکه فجر، برگزاری مراسم نورافشانی شب پیروزی انقلاب اسلامی در برخی از دانشگاه‌ های استان و ... از برنامه های این ایام خواهد بود.

وی ادامه داد: رونمایی از کتاب زندگی ‌نامه شهید «مریم رحیمی» از نخستین شهدای مدافعین سلامت فارس، برگزاری برنامه «عصر هنر» در دانشگاه ‌های استان همراه با زوج منتقد سینما و فرزند آنان در راستای آموزش نقد فیلم برای جامعه دانشگاهی، برگزاری جشنواره تجسمی بین دانشگاهی با موضوع انقلاب اسلامی و تهیه نشریات دیواری با موضوع و محوریت روزشمار انقلاب اسلامی و ... از سایر برنامه ها هستند.

بابایی اضافه کرد: تشریح اهداف انقلاب اسلامی برای دانشجویان، ایجاد کرسی آزاداندیشی با روش های مختلف خصوصاا دانشجویان بین‌ا لملل دانشگاه ‌ها از طریق برنامه ‌های گردشی، تقدیر از اساتید نخبه و اعضای هیئت علمی متولدین انقلاب اسلامی دانشگاه‌ ها و مراکز آموزش عالی، فضاسازی محیطی دانشگاه ‌ها، پیاده‌ روی دانشجویی و دانشگاهیان همراه با مسابقات فرهنگی و ورزشی برای ایجاد نشاط اجتماعی، برپایی اختتامیه مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی و ... از برنامه‌ های تدارک دیده شده برای ایام دهه فجر امسال در استان هستند.

وی تصریح کرد: اطلاع‌ رسانی در خصوص دستاوردهای دانشگاه ها پس از انقلاب حائز اهمیت است و در این ایام اختتامیه و افتتاح طرح‌ های ملی دانشگاهی انجام خواهد شد و در جهاد دانشگاهی فارس شاهد کلنگ ‌زنی طرح ملی فناورانه عصاره ‌گیری گل‌ های محمدی با توجه به توان علمی و بومی و اختتامیه جشنواره ملی «شهود قدسی» خواهیم بود.

کد خبر 1143137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha