بازسازی واحدهای آسیب دیده سیل شهرهای جنوبی فارس با اعتبارات داخلی بنیاد مسکن فارس

زمانی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس در انتظار تصویب اعتبارات و تخصیص از سوی دولت نمی ماند و از محل اعتبارات داخلی خود، آواربرداری و بازسازی واحدهای آسیب دیده سیل شهرهای جنوبی فارس را به طور رسمی آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطاالله زمانی»، امروز (دوشنبه 11 بهمن) با اشاره به بازدید از ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان مستقر در بیرم و واحدهای در حال احداث سیل در جمع خبرنگاران گفت: این بازدید با حضور مدیرکل بحران استانداری فارس از واحد های در حال ساخت بنیاد مسکن لارستان صورت گرفت و بر لزوم بهره گیری از همه ظرفیت های موجود برای امداد رسانی و ساخت واحدهای خسارت دیده از سیل در منطقه بیرم تاکید شد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: بنیاد مسکن فارس در نخستین ساعت های بروز بحران در منطقه سیل زده حضور داشت و امور ماشین آلات این بنیاد به کمک سیل زدگان شتافت و بازسازی، احداث و تعمیر منازل مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل اخیر در شهرهای جنوبی فارس به ویژه شهر بیرم آغاز شده است.

وی اضافه کرد: ستاد بازسازی واحدهای خسارت دیده نیز در شهر بیرم لارستان راه اندازی شده و خسارت دیدگان می ‌توانند با مراجعه به این ستاد تمام فرآیندهای لازم نام نویسی و تشکیل پرونده را در این ستاد به صورت یکپارچه انجام دهند.

زمانی تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در انتظار تصویب اعتبارات و تخصیص از سوی دولت نمی ماند و از محل اعتبارات داخلی خود، کار آواربرداری و بازسازی واحدها را به طور رسمی آغاز کرده است و سیل ۱۲ و ۱۳ دی به یک هزار و ۳۸۳ واحد مسکونی شهری و روستایی در جنوب استان خسارت زده و ۸۳۶ واحد مسکونی از این تعداد تخریبی و نیازمند بازسازی هستند و ۵۴۷ مورد نیز تعمیری هستند.

وی با اشاره به برگزاری نشست کارشناسان مسکن شهری بنیاد مسکن فارس با مدیر بنیاد مسکن داراب نیز گفت: امکانات و زیر ساخت های مسکن شهری در شهرستان داراب توسعه می یابد و در این نشست درباره پیشرفت فیزیکی مرحله زیرسازی پروژه  720 واحدی طرح اقدام ملی مسکن و پیشرفت فیزیکی پروژه 30 واحدی بحث و تبادل نظر شد .

زمانی ادامه داد: معاونت امور مسکن شهری و زیر مجموعه های آن مسئولیت برنامه ریزی، تامین زمین و انجام مطالعات و تهیه طرح های لازم برای پروژه های احداث مسکن کم درآمد، تامین منابع اعتباری شامل تسهیلات بانکی و منابعی از بنیاد مسکن و کمک هایی که از طرف دولت و حساب 100 امام (ره) در بودجه های سالیانه پیش بینی می شود را بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی برای بالا بردن ظرفیت اشتغال از طریق تعریف پروژه های مسکن کوچک مقیاس در شهرها، استفاده از مصالح و امکانات تولید داخل به منظور تقویت آنها در اجرای تولیدات اقتصاد مقاومتی، توجه به عوامل اصلی در تولید مسکن از جمله بحث مقاوم سازی، تولید مسکن با مصرف انرژی کمتر، زیبا سازی در فضای داخلی و بیرونی برای تولید کالای با دوام از این اهداف است.

زمانی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در استهبان گفت: منطقه رونیز از مناطق اولویت دار شهرستان استهبان است که بنیاد مسکن در سال های مختلف خدمات قابل توجهی به شهروندان و روستاییان این منطقه ارائه کرده است و 235 فقره تسهیلات مقاوم سازی با همکاری بانک های عامل با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 500 میلیون تومان به متقاضیان این منطقه اعطا شده است.

وی از برگزاری مسابقات فوتسال جام «شهید حاج قاسم سلیمانی» در بنیاد مسکن استان فارس خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور هشت  تیم شرکت کننده از همکاران بنیاد مسکن استان فارس و توسط پایگاه مقاومت بنیاد مسکن برگزار شد.

زمانی ادامه داد: تیم «شهدای بختگان» مقام اول مسابقات را از آن خود کرد و تیم «شهید سردار سلیمانی»، مقام دوم و تیم زنده یاد «بهنام برزگر» مقام سوم این دوره از مسابقات را کسب کرد.

وی تاکید کرد: در سیل اخیر بیرم لارستان و سایر شهرستان های استان همه افرادی که با روحیه تلاش در امدادرسانی ها حضور داشتند، ادامه دهنده راه شهید سلیمانی در دفاع از میهن اسلامی بوده اند.

کد خبر 1143163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha