نقش تاثیرگذار زنان در پیروزی انقلاب اسلامی

امروز زنان می توانند با توکل و عزمی راسخ نسلی را تربیت کنند که در میان همه هجمه های دشمنان ثابت قدم بوده و در راه حفظ آرمان های اسلام ناب محمدی تلاش می‌کنند.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: زنان همواره نقش بی بدیلی در موفقیت یک جامعه دارند، این مهم زمانی بیشتر احساس می شود که یک جامعه وارد بحران می شود، در اینگونه مواقع نقش زنان نسبت به سایر آحاد جامعه بیشتر و پرنگ تر می شود.

 

در دوران پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس زنان بسیاری بودند که با تمام وجود برای موفقیت اسلام تلاش کردند، مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: بی‌شک زنان شهید و جانباز و آزاده -که تعداد آنان را ۱۷ هزار نفر دانسته‌اند- در قلّه‌ این افتخاراتند. زن ایرانی توانست به‌رغم فرهنگ فساد و انحطاط غربیِ تحمیل‌شده بر بسیاری از زنان در دوران پهلوی، خود را به شرافت و طهارت مطلوب اسلام نزدیک کند و این افتخاری بزرگ است.

 

نقش بانوان ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین تأثیر مادران شهدا در تربیت فرزندانی با روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی و پشتیبانی همسران، خواهران و فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس، بی شک یکی از نقطه های شکوهمند تاریخ انقلاب اسلامی است.

 

نقش تربیتی زنان بیشتر تبیین شود

استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: خداوند متعال انسان ها را در قالب مردان و زنان به نیکوترین شکل و صورت آفریده و به هر یک جایگاه خاص به خود را داده است، چنانکه جایگاه هر موجود در جهان هستی، تابع اصل عدل و حکمت الهی است و جایگاه زن و مرد تفاوتی ندارد و معیار تقوا و ارزش های انسانی است.

 

«زهرا علوی منش» ادامه داد: زنان در سال های قبل از انقلاب همگام با مردان در جهاد و مبارزه با طاغوت بودند و هر چه به سال ۱۳۵۷ نزدیک می‌ شد بر تعداد و بر شدت فعالیت این زنان افزوده می شد، علاوه براین بعد از انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی با فرستادن فرزندان خود به جبهه ها نقش اساسی و مهم در هشت سال دفاع مقدس داشتند.

 

وی با اشاره به نقش موثر بانوان در تحقق آرمان های اسلام ناب محمدی اضافه کرد: وحدت، یکپارچگی و عدم اتکای به دیگران موجب تداوم این انقلاب شده و توانسته است ۴۲ سال در برابر توطئه‌ها و تهدیدها ایستادگی کند و باید در ادامه مسیر انقلاب با خداباوری و خودآگاهی به توانمندسازی خودمان متکی باشیم و موجبات پیشرفت بیشتر این انقلاب را فراهم کنیم.

 

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت ام‌البنین (س) الگوی مادران شهدا در صبر و ولایتمداری است افزود: مادران شهدا فرزندان خویش را با تربیت انقلابی و ولایت‌مدار پرورش دادند، بنابراین نقش بسزایی در تمامی مراحل انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس دارند.

 

علوی منش تصریح کرد: امروز نقش تربیتی مادران و همسران شهدا به عنوان یک الگوی عملی موفق در جامعه مطرح است، باید این الگوی تربیتی را به درستی برای جامعه تبیین کنیم.

 

تربیت جوانانی برومند برای حفظ آرمان های انقلاب بر عهده زنان است

یک فعال امور زنان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان عنوان کرد: حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی امروز یکی از مهمترین وظایفی است که بر دوش نسل جوان گذاشته شده و در این مسیر زنان نقش بسیار تاثیرگذاری دارند.

 

«سمیرا صدری» با بیان اینکه زنان با تربیت فرزندان خود می توانند کشور و انقلاب را از گزند بسیار توطئه ها نجات دهند اذعان کرد: در دهه ۴۰ امام خمینی (ره) خطاب به رژیم پهلوی فرمودند که سربازان من در گهواره هستند، بسیاری از متفکران غربی و حتی داخلی هرگز متوجه این سخن حکیمانه امام (ره) نشدند تا اینکه زمزمه های انقلاب و فروپاشی نظام ستم شاهی به صدا درآمد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز وظیفه تربیت جوانانی برومند که بتوانند آرمان های انقلاب اسلامی را پدید آورند بر عهده زنان است یاد آور شد: زنان در این برحه که همه دشمنان برای نابودی کانون خانواده ایرانی دست به تلاش برده اند وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارند و علاوه بر حفظ و پایداری خانواده وظیفه سنگین تربیت جوان انقلابی عهده دار هستند.

 

امروز زنان می توانند با توکل و عزمی راسخ نسلی را تربیت کنند که در میان همه هجمه های دشمنان ثابت قدم بوده و در راه حفظ آرمان های اسلام ناب محمدی از هیچ کوششی دریغ نکند.

 

کد خبر 1143196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha