مسابقات قرآنی مدهامتان یکی از برترین مسابقات قرآنی بچه‌های مسجد است

حجت الاسلام کلات پور، گفت:مسابقات قرآنی مدهامتان یکی از برترین مسابقات قرآنی بچه‌های مسجد با محوریت نوجوانان و جوانان است.

حجت الاسلام افشین کلات پور در حاشیه برگزاری داوری پانزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» به منظور ترویج معارف قرآنی در جامعه و کشف استعدادهای قرآنی در بستر سامانه بچه های مسجد برگزار شد .

 

 
 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه، افزود: مرحله داوری آثار رسیده به پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در دو بخش بانوان و آقایان  با حضور ۳ داور زن و ۳ داور مردم  آغاز و تا بعد ازظهر امروز ادامه دارد تا نفرات برتر انتخاب شوند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: این رویداد قرآنی استعدادهای متعددی را به جامعه قرآنی ما معرفی می‌کند و به زائرین و مجاورین مسجد و البته اجتماع، نورانیت می‌بخشد و ما را به درک مفاهیم عالی قرآن رهنمون می‌کند.

 

 

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا مسابقات بصورت مجازی برگزار شد  و  ۷۰۹ نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در مرحله اول ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۸۵ اثر در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir بارگذاری شده است.

 

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه اظهار کرد: مسابقات قرآنی «مدهامتان» ویژه بچه‌های مسجد و اعضای کانون‌های مساجد در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جز ۳۰، مکبری، قرائت نماز در رده سنی مختلف  و ۳ نفر نیز در رشته  استعدادیابی  شرکت کردند

 

 

وی گفت: امسال تعداد شرکت کنندگان مرد نسبت به زنان بیشتر بود و در سال گذشته ۳۱۸ نفر در این جشنواره قرآنی شرکت کردند و این در حالیست امسال ۶۸۵ نفر به مرحله داوری راه یافتند و شاهد رشد بیش از ۱۰۰ درصدی شرکت کنندگان بودیم.

 

 

حجت الاسلام کلات پور در پایان اظهار کرد: کسانی که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در زمینه‌های قرآنی فعالیت می‌کنند باید الگویی برای دیگران باشند. 

 

 

کد خبر 1143215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha