لزوم نگاه ویژه دولت به محرومیت زدایی از استان گلستان/ رفع مشکل کمبود آب شرب مهم ترین مطالبه در سفر رئیس جمهور است 

سنگدوینی گفت: گلستان از جمله استان های کمتر برخوردار و کمتر توسعه یافته است که دولت برای رفع این محرومیت ها باید نگاه ویژه ای به این استان داشته باشد.

«رمضانعلی سنگدوینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با اشاره به جایگاه بیست و چهارم گلستان در توزیع بودجه سال 1401 اظهار کرد: گلستان، استانی کمتر توسعه یافته است و درآمد مردم آن نصف میانگین کشوری است. 

 

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به حجم محرومیت ها و مشکلاتی که در این استان وجود دارد، باید دولت کمک کند تا محرومیت ها رفع شود و تولید و اشتغال رونق بگیرد.

 

وی افزود: درصد بیکاری در استان زیاد است و از رئیس جمهور و معاون اول خواستیم در سفر استانی رئیس جمهور به گلستان، باید به مسائل و موضوعات توسعه ای استان توجه ویژه بود.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بودجه سال 1401 محرومیت های استان گلستان باید مدنظر قرار بگیرد. یکی از مهمترین مسائل ما در استان آب شرب است که باید مورد توجه قرار بگیرد. در موضوع نفت و گاز و پتروشیمی حرکت خوبی آغاز شده است که اگر به انجام برسد اتفاقات خوبی را در پی خواهد داشت.

 

وی درباره سرمایه گذاری هلدینگ های بزرگ اقتصادی در استان گفت: برای حضور شستا در استان رایزنی شده و مسئولان آن آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در گلستان اعلام آمادگی کرده اند.

 

سنگدوینی بیان کرد: قرار شد شستا در مدت یکماه ظرفیت ها و پروژه ها را بررسی و پروژه های اولویت دار را برای سرمایه گذاری انتخاب کند.

 

وی گفت: بنیاد برکت نیز بعد از سال ها وارد استان گلستان شد و قرار است در زمینه پرورش ماهی در قفس تا 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری کند که هم می تواند اشتغال را رونق دهد و هم اینکه در تولید آبزیان و گوشت سفید به استان و کشور کمک کند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: برای توسعه استان باید همه تلاش کنیم و مدیرانی را وارد میدان کنیم که دلسوز باشند، به مردم احترام بگذارند و مشکلات مردم را کم و رفع کنند.
 

کد خبر 1143253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha