۱۱ طرح گازرسانی استان سمنان دردهه فجر افتتاح و کلنگ‌‎زنی ‌می‌شود

اعوانی از افتتاح و کلنگ زنی ۱۱پروژه استان سمنان در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: از این تعداد ۸ پروژه افتتاح و ۳ پروژه کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛«علیرضا اعوانی» در نشست خبری با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی ۱۱پروژه استان سمنان برای دهه فجر گفت: هشت طرح گازرسانی  با اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان تصریح کرد:عملیات اجرایی سه طرح گازرسانی با اعتبار اولیه یکهزار و ۲۶۰ میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر آغاز می‌شود.

 

وی طرح‌های گازرسانی به مجموعه‌های کشاورزی مانند واحدهای مرغداری، دامپروری و گلخانه  و روستاهای شرق و غرب استان سمنان را از جمله طرح‌هایی قابل افتتاح به مناسبت دهه فجر اعلام کردوافزود: در پروژه های افتتاحی 48 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و 126 میلیارد تومان نیز برای پروژه های کلنگ زنی اعتبار کسب شده است.

 

اعوانی با بیان اینکه در دهه فجر امسال کلنگ زنی و گاز رسانی محور شهمیرزاد به چاشم  آغاز خواهد شد بیان کرد: در این پروژه که به دو بخش تقسیم شده  ۲۷۰ خانوار ظرف دوسال آینده از نعمت گاز برخوردار خواهند شد و پس از پیشرفت فیزیکی مناسب ، بخش دوم آن که انتقال گاز به روستا خطیرکوه است نیز آغاز خواهد شد.

 

مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان با اشاره به اعتبار ۵۲میلیارد تومانی پروژه انتقال گاز شهمیرزاد اظهارکرد: این پروژه طی ۲سال آینده به پایان خواهد رسید و سهم گاز رسانی روستا ها را تا ۹۴ درصد افزایش خواهد داد.

 

وی از دوگانه سوز بودن واحد های صنعتی استان سمنان خبرداد وافزود: تمامی قرارداد های شرکت گاز با واحد های صنعتی ۸ ماهه است که در صورت مشکل در فصل زمستان این واحد ها با قطع گاز و استفاده از سوخت جایگزین به عدم قطعی گاز بخش خانگی کمک خواهند کرد.

 

اعوانی اضافه کرد: ۹۱ درصد خانوارهای روستایی در استان سمنان از نعمت گاز برخوردار هستند که با افتتاح طرح‌های دهه فجر امسال، دسترسی خانوارهای روستایی به گاز به پوشش ۹۲ درصدی می‌رسد.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان بدهی مشترکان در بخش خانگی، صنعتی و دستگاه‌های دولتی به شرکت گاز این استان  را حدود یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ذکر کردوافزود: ۳۰ درصد طلب شرکت گاز استان سمنان مربوط به بخش خانگی و بقیه مربوط به دیگر بخش‌ها است.

 

وی یادآور شد: طرح امید مربوط به پرداخت‌ها برای گاز مصرفی حذف و بنا بر مصوبه هیات دولت از این پس مشترکان پرمصرف مشمول پرداخت افزایش بها و مشترکانی که مصرف خود را کاهش دهند مشمول تخفیف افزایش بها به دلیل پرمصرفی می‌شوند.

 

اعوانی با بیان اینکه تعرفه محاسبه گازبهای مصرفی مشترکانی که کم مصرف باشند نیز تغییر نخواهد کرد و ۶۶ درصد مشترکان استان مشمول تغییر تعرفه نمی‌شوند اضافه کرد: اکنون ۷۰ درصد سهم مصرف گاز در استان سمنان مربوط به بخش نیروگاهی و صنعتی، ۲۵ درصد مربوط به بخش خانگی و پنج درصد مربوط به دیگر بخش‌ها است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان میانگین مصرف سالانه گاز دراین استان رادر حدود ۲ میلیارد مترمکعب ذگر کردوافزود: پایداری شبکه گازرسانی به بخش خانگی در اولویت شرکت گاز قرار دارد و در صورت مشکل در پایداری شبکه گاز با همراهی صنعت، تداوم گازرسانی به بخش خانگی دنبال می‌شود.

 

وی  با بیان اینکه شرکت گاز طبق تعهد موظف به تامین گاز بخش صنعت برای هشت ماه در سال است  افزود: تامین گاز در چهار ماه از سال از تعهد شرکت گاز خارج است و نیاز صنایع باید از طریق سوخت مایع تامین شود.

 

کد خبر 1143260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha