قرارگیری ۹ طرح تأمین آب گلستان جزو اولویت های وزارت نیرو/ سد میرداماد در دولت سیزدهم ساخته می شود

حسینی گفت: از مجموع ۱۳۰ طرح اولویت دار وزارت نیرو در زمینه تأمین آب، سدسازی، شبکه انتقال و ... ۹ طرح مربوط به استان گلستان است.

«سیدمحسن حسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: در حوزه وزارت نیرو حدود 700 طرح به عنوان طرح های اولویت دار شناسایی شده است.

 

مدیرعامل آب شرکت منطقه ای گلستان گفت: نیاز اعتبار این پروژه ها و زمانبندی و اثرگذاری و همچنین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها بررسی شد و در نهایت تعدادی از این طرح ها به عنوان اولویت نخست مشخص شدند.

 

وی افزود: برهمین اساس قرار شد 130 طرح در حوزه تأمین آب، سدسازی، شبکه سازی، کنترل سیل و غیره در دولت سیزدهم احداث شود یا اینکه به پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد برسد.

 

حسینی بیان کرد: خوشبختانه طرح های پیشنهادی استان در حوزه هایی که نام برده شد، جزو طرح های اولویت دار وزارت نیرو قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه 9 طرح آبرسانی و تأمین آب در گلستان جزو پروژه های اولویت دار قرار گرفته است، گفت: منابع مالی این پروژه ها از منابع عمومی دولت، مشارکت های مختلف، ماده 56 ، تهاتر نفت و ... تأمین شود و تا پایان دولت سیزدهم نیز به نتیجه برسد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه گلستان با اشاره به این طرح ها اعلام کرد: این طرح ها شامل تکمیل سد و شبکه سد نرماب، زهکشی 120 هزار هکتاری اراضی استان، شبکه قره سو و زرین گل، سد میرداماد، طرح کنترل سیل گرگانرود، سد آقدکش، علاج بخشی سد وشمگیر و سد چایلی می شود.

 

وی یادآور شد: برخی از این طرح ها مدت طولانی از آغاز عملیات اجرایی آنها می گذرد و به دلیل کمبود اعتبارات ناتمام باقی مانده است.
 

کد خبر 1143271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha