رودخانه های گوهر رود، زرجوب و تالاب انزلی احیا می شوند

مرتضوی با بیان اینکه احیای تالاب انزلی باعث توسعه و پیشرفت گیلان خواهد شد گفت: رودخانه زرجوب، گوهر رود و تالاب انزلی با تامین اعتبارات احیا می شود.‌

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «سیدصولت مرتضوی» امروز( دوشنبه، ۱۱ بهمن) در جلسه نظارت بر اجرای تاکیدات رییس جمهور در سفر به گیلان از جمله آزادسازی سواحل و ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود در سالن الغدیر استانداری گیلان ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: راه امام (ره) ادامه دارد و هدفشان دنبال می شود. معمار کبیر انقلاب شعله ای ایجاد کرد که مشعل فروزان ماست.


معاون اجرایی رئیس جمهور تشکیل کمیته ملی احیا رودخانه گوهر رود و زرجوب و بستر مناسب برای احیا تالاب تاریخی انزلی را از اهدافی که دنبال می شود برشمرد و گفت: این تالاب نامش با قطعه سرسبز گیلان گره خورده است و ارتقا این تالاب باعث توسعه و پیشرفت گیلان خواهد شد.



وی اذعان کرد: تالاب انزلی خوشبختانه با تهاجماتی که به بدان صورت گرفته، هنوز جان دارد و تاسف ما در بی مهری و بی ملایماتی این گوهر بی انتهاست.



مرتضوی ادامه داد: روزی و معیشت مردم به تالاب انزلی گره خورده است.



معاون اجرایی رئیس جمهور آزاد سازی سواحل را از دیگر اهداف این سفر اعلام کرد و افزود: با غفلت ما بهره مندی عموم مردم از این نعمت الهی گرفته شده است.


وی خاطر نشان کرد: با تصرف سواحل بخشی از حقوق عمومی مردم مورد تهاجم و غفلت قرار گرفته است.



مرتضوی با اشاره به اینکه با سفر ریاست جمهوری به گیلان آزاد سازی سواحل به نفع مردم در دستور کار قرار گرفت خاطر نشان کرد: سواحل در دست هر شخص حقیقی و حقوقی باشد بایستی آزاد شود.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: اگر سازمانی سند هم داشته باشد متعلق به دولت است. اسناد مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی است و به نام دستگا هی نیست.


وی با اشاره به اینکه کسی حق ندار د حقوق عامه را تضعیف و تصرف کند تصریح کرد: بندرگاه ها و نیروی دریایی از این قاعده مستثناست و بقیه دستگاه ها و هر جایگاهی که هستند مشمول این دستور ریاست جمهوری می شوند.


مرتضوی به تالاب و ۲ رودخانه زرجوب و گوهر رود پرداخت و اذعان داشت: ورود فاضلاب به زرجوب و گوهر رود از ۱۰۰ نقطه است که از طریق روان آب ها وارد تالاب می شوند.



معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در بازدید میدانی صورت گرفته امروز ۱۰۰ درصد اعتبارات این حوزه در بودجه ۱۴۰۰ تخصیص یافته است.


وی اضافه کرد: برای احیا این ۲ رودخانه ۲۵۰ میلیارد تومان از مصوبات و ۳۰۰ میلیارد تومان از ماده ۵۶ جهت مهار فاضلاب و آب های سطحی ۱۰۰ نقطه در نظر گرفته شده است.


مرتضوی با تاکید براینکه پروژه های احیای ۲ رودخانه طی ۱۷ ماه به پایان می رسد خاطرنشان ساخت: فرسایش خاک رودخانه ها سبب کاهش عمق تالاب شده است و سنبل آبی از دیگر معضلات آن است که در این راستا تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.


کد خبر 1143277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha