رسانه ملی در خدمت قرآن و  آرمان های قرآنی است/هدایت مخصوص متقین است

جلیلی گفت: ما در رسانه ملی در خدمت قرآن و آرمان‌های این کتاب الهی هستیم و از تجربیات شما اساتید،حافظان و قاریان قرآن کریم استفاده کرده تا راهگشا باشد.

به گزارش  خبرنگار قران و معارف خبرگزاری شبستان، وحید جلیلی، قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در نشست تخصصی قاریان و حافظان قرآن کریم با موضوع تولیدات رسانه ملی و فضای مجازی با محوریت قرآن کریم و نغمات آیینی با اشاره به وظایف قاریان قرآن کریم و اهل ممارست و انس با این کتاب الهی گفت: وظیفه اصلی قاری قرآن کریم این است که تلاش کند قرآن به جریان اصلی زندگی برگردد اگر این کتاب الهی خود را از چالش های سیاسی و زور و زر غاصبان کنار کشیده قاری قرآن نیز می تواند خود را از این موضوعات مستثنا بداند.

 

 وی افزود: اما اگر قرآن کریم در مقابل کفار می ایستد و آنها را از دایره خطاب به خود خارج نمی داند قاری قرآن هم نمی‌تواند با آن کاری نداشته باشد. بر همین اساس است که نسبت به رویکرد ما با آیات قرآن کریم رفتار ما را در میدان عمل مشخص می‌کند. امام خمینی رحمة الله علیه و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران می فرماید: "همین فعالیت های قرآنی رژیم سعودی بر ضد قرآن است."

 

جلیلی عنوان کرد:  از این سخن می توان چنین استنباط کرد که نسبت پیدا کردن با قرآن کریم صرفاً با  انس ظاهری ممکن نیست. قرآن کریم در آیات ابتدایی سوره بقره می فرماید که هر کس به کتاب نزدیک شد و آن را در دست گرفت هدایت نخواهد شد هدایت مخصوص متقین است. تقوا اختصاص به خدا دارد و کسانی که می‌خواهند با قرآن رابطه پیدا کنند باید اهل ترس از خدا و بی پروایی از غیر او باشند.

 

وی افزود: قرآن کریم ما را از برخورد ناقص با آیات کلام الله مجید برحذر داشته است بر همین اساس باید قرائت قرآن و فعالیت‌های قرآنی در راستای به جریان افتادن کلیت قرآن کریم در جامعه باشد. آیات قرآن کریم زمانی که به هنگام و درست تلاوت شود اثر مضاعفی خواهد داشت به عنوان مثال اگر در جامعه برخی از دین فروشان از مسئولیت اجتماعی فرار کردند باید آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد که می فرماید: برخی از کافران برای سلب مسئولیت اجتماعی خود می گویند خداوند اراده کرده که یک اراده در جامعه گرسنه بمانند و کسانی که دم از مستضعفین میزنند در مقابل اراده خدا ایستاده اند."

 

قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد:  در واقع این کافران از زاویه دین و خدا در مقابل او نیستند و قرآن کریم با شدیدترین تدابیر آنها حمله می‌کند.شاید امام خمینی رحمت الله علیه واژه اسلام آمریکایی را از همین آیات قرآن کریم گرفته است چرا که اسلام آمریکایی متعلق به کسانی است که به خدا دروغ می بندد.

 

وی افزود:  امروز  محافل قرآنی باید افراد را مسلح کند تا در برابر چنین افکاری بایستند و قرآن کریم به متن زندگی و اجتماعی افراد رسوخ کند. بی شک ۸ سال که هشت سال دفاع جمهوری اسلامی ایران بدون قرآن شکل نمی گرفت چرا که قرآن کریم بزرگترین جریان‌های اجتماعی را شکل می‌دهد و امام خمینی به عنوان بزرگترین مفسر قرآن کریم در عصر خود پیام و فحوای قرآن را به میدان آورد.

 

جلیلی خاطرنشان کرد:  پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کشور ما تبدیل به یکی از قطب‌های قرائت قرآن در جهان اسلام شد لذا باید از این ظرفیت عظیم جمهوری اسلامی در راستای اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی بهره برداری کرد ما در  رسانه ملی در خدمت قرآن و آرمان‌های این کتاب الهی هستیم و از تجربیات شما اساتید،حافظان و قاریان قرآن کریم استفاده کرده تا راهگشا باشد. 

 

کد خبر 1143281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha