تشکیل نخستین کارگروه ملی آزادسازی حریم سواحل  درگیلان

عباسی از تشکیل نخستین کارگروه ملی آزاد سازی حریم سواحل و همچنین احیا رودخانه زرجوب و گوهر رود و تالاب انزلی خبر داد و گفت: شاهد فاجعه زیستی در گیلان هستیم که در شان این استان نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (دوشنبه، ۱۱ بهمن) در جلسه نظارت بر اجرای تاکیدات رییس جمهور در سفر به گیلان از جمله آزادسازی سواحل و ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود که یا حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد اظهارکرد: مصوبات سفر ریاست جمهوری با جدیت پیگیری و اجرایی می شود.



استاندار گیلان با بیان اینکه آزادسازی حریم سواحل تا ۶۰ متر در سفر ریاست جمهوری تاکید شد گفت: در این راستا کارگروهی تشکیل شد و همچنین احیا تالاب انزلی و گوهر رود و زرجوب از دیگر مصوبات سفر بود که کار گروهی با این موضوع در استان تشکیل شد.



عباسی اذعان کرد: بر اساس تشکیل این کارگروه ها قرار بر این بود که تا پایان بهمن دستگاههای اجرایی سواحلی را که تصرف کردند, آزاد کرده و رفع تصرف شود.

 


وی ادامه داد: براساس اعلام دفتر ریاست جمهوری ضرب الاجل ۲۰ روزه اعلام شد.


استاندار گیلان اعلام کرد: بعد از تشکیل کار گروه در گیلان، تصمیم بر این بود که در تهران نیز چنین کار گروهی با حضور معاون اجرایی ریاست جمهوری تشکیل شود.

 


وی ادامه داد: معاون اجرایی ریییس جمهور برای نطارت بر این کارگروه به گیلان سفر کردند و نخستین کارگروه در گیلان تشکیل و از نزدیک آسیب ها شناسایی و رفع معضل می شود.



عباسی با تاکید بر اینکه گوهر رود یک فاجعه زیست محیطی در گیلان است اظهار کرد: متاسفانه فاضلاب ها به این دو رودخانه سرازیر می شود که در شان گیلان نیست که چنین محیط زیستی داشته باشد.



در پایان این نشست دستگاه های که به عنوان تفرجگاه سواحل دریا را تصرف کرده اند اعلام و در مدت اعلام شده بایستی رفع تصرف شوند. 

کد خبر 1143291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha