خطبه های نمازجمعه باید در تراز انقلاب باشد/ضایع کنندگان بیت المال باید به سزای خود برسند

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه افرادی که بیت المال را ضایع کردند باید مجازات بشوند، گفت: تخریب امری اجتناب ناپذیر است اما باید یقه کسانیکه به رودخانه ها، تالاب ها و... تجاوز کردند گرفته شود باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۱بهمن) در گردهمایی ائمه جمعه مازندران در شهرستان آمل ضمن گرامیداشت حماسه مردمی ششم بهمن سال ۱۳۶۰آمل ویاد و نام شهدای گرانقدر این حماسه، اظهار کرد: مصیبت فقدان علامه«حسن حسن زاده آملی» برای جامعه روحانیت و حوزه های علمیه و مردم استان رنج آور است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران ضمن گرامیداشت یاد و نام حجت الاسلام روحانی امام جمعه فقید بابل و نماینده اسبق ولی فقیه درمازندران افزود: مراسم گرامیداشت این روحانی فقید در ۱۶بهمن ماه برگزار می شود.

 

وی به برگزاری مراسم سالگرد آیت الله «نورالله طبرسی» نماینده سابق ولی فقیه درمازندران اشاره کرد و گفت: تلاش داریم درصورتی که شرایط کرونایی همراهی کند بتوانیم مراسم یادبود این شخصیت برجسته انقلابی را برگزار کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به فرارسیدن ماه رجب و شب للیه الرغائب اشاره کرد و افزود: همچنین دهه فجر را درپیش داریم و امید است این ایام به صورت کاملا مردمی گرامی داشته شود.

 

وی با بیان اینکه خطبه تراز انقلاب اسلامی بخشی به خطبه برمی گردد و بخشی به خطیب برمی گردد، ادامه داد: براساس قران خطبه های ما باید براساس قُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا آیه ۷۰ سوره احزاب باشد.

 

حجت الاسلام با بیان اینکه بعضی از راست ها را نباید گفت چراکه موجبات به دردسر افتادن دیگران می شود، گفت: همچنین خطبه باید قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا آیه۳۸سوره بقره و وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا آیه ۳۳سوره فصلت را دربر داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه ائمه جمعه باید منکرات را نهی کنند در خطبه های نمازجمعه، افزود: ترویج امربه معروف و نهی از منکر و مبارزه با فساد نیز مورد توجه باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه بیشترین مطالبه گری و مبارزه فساد در تریبون های نمازجمعه را شاهدیم،گفت:  اینکه در نوشهر اولین دستور تخریب برای بنایی که مرتبط با قوه قضائیه است این نشان مطالبه گری نمازجمعه است.

 

وی با بیان اینکه افرادی که بیت المال را ضایع کردند باید مجازات بشوند، افزود: تخریب امری اجتناب ناپذیر است اما باید یقه کسانیکه به رودخانه ها، تالاب ها و... تجاوز کردند گرفته شود باید پاسخگو باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ما نماینده مردم و نماینده حکومت هستیم، خاطرنشان شد: ما باید طرفدار حق باشیم.

 

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما در نمازجمعه هم نقد داریم هم حمایت، گفت: خطابه خطیبی که در تراز انقلاب باشد باید خود خطیب در تراز باشد.یعنی علاوه بر سواد، بصیرت، متانت و زرنگی لازم و  برآمده از نور ایمان و تقوا باشد، بر حسن معاشرت از یک تهذیب و تزکیه درست برخوردار باشد.

 

 

 

کد خبر 1143296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha