اجرای رزمایش کمک مومنانه همزمان با دهه فجر

سرهنگ مهجوری از اجرای رزمایش کمک مومنانه به شکل محله محور همزمان با دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ «محمد مهجوری» ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر در جمع خبرنگاران به برگزاری ۷۵۰ برنامه به مناسبت ایام الله دهه فجر در اراک اشاره کرد و گفت: اجرای رزمایش کمک مؤمنانه به شکل محله محور از جمله برنامه های ترتیب داده شده برای این ایام است.

 

فرمانده سپاه ناحیه اراک، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را از مهمترین برنامه های این ایام دانست، افزود: باید در این راستا تمام توان و ظرفیت های لازم را پای کار بیاوریم و رسانه ها نیز نقش مهمی در این راستا دارند.

 

وی به تشریح برنامه‌های سپاه و بسیج در اراک به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر اشاره کرد و ادامه داد: در ایام الله دهه فجر سالجاری در شهر اراک بیش از ۷۵۰ برنامه در حوزه های مختلف هدفگذاری شده که با توجه به شرایط کرونایی کلیه برنامه ها علاوه بر هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا و ایجاد محدودیت جمعیتی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

 

این مقام مسئول اجرای رزمایش کمک مومنانه به شکل محله محور و با محوریت مساجد را از دیگر برنامه های این ایام دانست و اضافه کرد: افتتاح پروژه های محرومیت زدایی از مهمترین برنامه های ایام الله دهه فجر است که توزیع بیش از ۵ هزار بسته معیشتی در نظر گرفته شده است.

 

بهره برداری از منازل محرومین همزمان با دهه فجر

 

فرمانده سپاه ناحیه اراک بهره برداری از منزل محرومین را از برنامه های دهه فجر دانست و بیان کرد: در سالجاری ۴۳ منزل محروم تحویل داده شده و نهضت ساخت منزل محرومین با قوت توسط جهادگران بسیجی ادامه خواهد داشت.

 

سرهنگ مهجوری همچنین به فعالیت های گروه های جهادی در این ایام اشاره کرد و گفت: در ایام الله دهه فجر گروه های جهادی به شکل تخصص محور و در قالب اردوهای جهادی به خدمت رسانی با قوت ادامه خواهند داد که در سطح شهرستان اراک بیش از ۳۶۰ گروه جهادی سازماندهی شده که به مردم خدمت رسانی می کنند.

 

وی با بیان اینکه بیشتر برنامه‌های در نظر گرفته شده در فضای باز و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود، گفت: راه اندازی کلینیک های دامپزشکی در سطح روستاها، برگزاری میزهای خدمت و مشاوره با حضور دستگاه ها و کارشناسان از دیگر برنامه ها است که از دوازدهم بهمن آغاز و تا پایان ایام الله دهه فجر ادامه خواهند داشت.

 

15 شب، 15 مسجد، 15 جشن با رویکرد نشاط انقلابی

فرمانده سپاه ناحیه اراک در ادامه به  برنامه ای تحت عنوان ۱۵ شب، ۱۵ مسجد و ۱۵ جشن انقلاب نیز اشاره کرد وگفت: این برنامه نیز با همکاری تبلیغات اسلامی با رویکرد نشاط انقلابی در نظر گرفته شده که با محوریت مساجد برگزار خواهد شد.

 

سرهنگ مهجوری همچنین به برگزاری جشن‌ پیروزی انقلاب اسلامی در پیاده راه امیرکبیر به مدت ۴ روز را از دیگر برنامه های این ایام دانست و ادامه داد: این برنامه ها نیز از ۱۸ تا ۲۲ بهمن با حضور اقشار مختلف جامعه اجرا می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: تجلیل از خانواده های معظم شهدا، نواختن زنگ انقلاب در مدارس، گلباران حجره طلبگی حضرت امام خمینی (ره) در اراک، برگزاری مسابقات قرآنی، فرهنگی و ورزشی ، جشنواره ساخت آدمک و برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های مهم ایام الله دهه فجر است.

کد خبر 1143309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha