معلمان از طرح رتبه بندی منتفع می شوند/ مدرسه و کتابخانه ها باید در راس نظام تعلیم و تربیت قرار گیرند

همتی با بیان اینکه جوان امروز مدیر آینده خواهد بود، گفت: آموزش و پرورش با فرهنگ حقوق شهروندی گره خورده و در مدرسه توجه به تربیت شهروند مطلوب ضرورتی انکار ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون وزیر آموزش و پرورش و سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک، عصر امروز(۱۱ بهمن) در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان ایلام، اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی، متعهد، کارآمد و در تراز جمهوری اسلامی ایران مهمترین رسالت آموزش و پرورش است و در این راستا باید تمام فرهنگیان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 

« مجتبی همتی» با بیان اینکه آموزش و پرورش لازمه توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور است، گفت: آموزش و پرورش با فرهنگ حقوق شهروندی گره خورده و در مدرسه توجه به تربیت شهروند مطلوب  ضرورتی انکار ناپذیر است.
وی تصریح کرد:

 

وی با اشاره به اینکه معلمان بعنوان مدافعان تعلیم و تربیت در شرایط سخت کرونایی هیچگاه آموزش را تعطیل نکرده و از آن دست نکشیدند، افزود: ما از نظام تعلیم و تربیتی صحبت می کنیم که مدرسه و کتابخانه ها در راس آن قرار دارند و دانشجو و معلمان بازوی توانمند برای پیشرفت آن هستند.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش و سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه  تحقق اهداف آموزش و پرورش نیازمند تعامل و همراهی تمامی نهادها و ادارات است، ابراز کرد: آموزش و پرورش با ادارات کل استان برای رشد و توسعه ارتباطی بسیار تنگاتنگ دارد که در این ارتباطات سازمانی همه این عزیزان نقش خود را بخوبی ایفا کردند.

همتی تصریح کرد: مدرسه درتربیت شهروندان نقش بسیار با اهمیتی ایفا می کند و  رئیس‌ محترم جمهور در 37 موضوع برنامه تحول دولت را تنظیم کرده و برنامه  وزیر آموزش و پرورش در قالب این چهار چوب ابلاغ شده و به زودی اجرایی می شود.

 

 وی با اشاره به اینکه با توجه به جوانی و علمی بودن استادان دانشگاه فرهنگیان از ظرفیت آنها در پست های مدیریتی و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بکار گیری شود، یادآور شد:  محور اصلی دولت انقلابی در اداره هرچه بهتر آموزش و پرورش، اجرای عدالت آموزشی و تربیتی است که امروزه به یک چالش تبدیل شده که دولت بر آن است تا این مسأله را در اولویت قرار دهد.

 

معاون وزیر و سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کشور  بیان اینکه جوان امروز مدیر آینده خواهد بود، گفت: کشور به نیروهای جوان نیازمند است، باید این فرصت را برای رشد جوانان فراهم کنیم، چراکه نسل جدید حامل نگاه های نو و ایده های جدیدی هستند و این گروه هستند که می توانند آینده کشور را بخوبی رقم بزنند.

 

وی از حل مشکل رتبه بندی فرهیگیان خبر داد و گفت: جامعه معلمان از مزایای این طرح منتفع خواهند شد، آیت الله رییسی بر ارتقا منزلت و تکریم جایگاه فرهنگیان همواره تاکید داشتند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام  نیز در این مراسم اظهار کرد:فردای روشن کشور نیازمند یک نهضت علمی  جهادی است، نهضت و جهاد علمی در کشور توانسته است در مقابل قدرت و دانش و ثروت غرب و ایادی استکبار برای تحقق اراده‌ها و خنثی کردن ترفندهای دشمنان و سوء استفاده آنان از داشته‌های علمی خود مانع بزرگ باشد.

 

« محمد سبحان حسنی» با اشاره به اینکه طی ۲ دهه گذشته کارهای بسیار خوبی در کشور انجام شده و جهش قابل توجه ای را در عرصه های مختلف شاهد بودیم که نیاز است جهش ها استمرار داشته باشد، گفت:  کشور ایران در حوزه دانش های نو در بین ۲۰۰ کشور رتبه ۱۶ را کسب کرده که به فرموده مقام معظم رهبری علی رغم این موفقیت باید تلاش خود را بیشتر کنیم.

 

وی با بیان اینکه زمینه ساز قدرت علمی و دستیابی به قدرت علم و دانش، نهاد بزرگ و پر جمعیت و موثر آموزش و پرورش است افزود: لازمه رشد و توسعه هر کشور و جامعه را توجه ویژه به آموزش و پرورش است و اگر در این راستا نقش خود را بخوبی ایفا کنیم، بطور یقین در همه زمینه‌ها موفق خواهیم شد.

 

حسنی با بیان این که رهبر معظم انقلاب به علم و پژوهش و ترویج اخلاق و معنویت تاکید دارند خاطرنشان کرد: همه باید این مسیر را با جدیت دنبال کنیم تا در گام دوم انقلاب دستآوردهای مهم و موثر بیشتری را کسب کنیم و نام ایران را بر قله‌های رفیع دانش در جهان درخشان کنیم.

 

وی با اشاره به ترور شهید داریوش رضایی نژاد گفت: ترور شهید رضایی نژاد و دیگر شهدای دانشمند نشانگر این بود که دشمن نقطه قوت و اقتدار ما را شناسایی کرده است اما دانشمندان ما روز به روز قله های علمی جدید را فتح و این رشد علمی و حرکت در مسیر این شهدا ادامه دارد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: انتظار داریم بیش از گذشته شاهد موفقیت روز افزون کشور در تمام عرصه ها باشیم هر چند دشمن به گواه مشخص ترور دانشمندان هسته ای کشور در این مسیر در حال تلاش برای مانع شدن است.

 

گفتنی است، در این مراسم با تقدیر از تلاش های «امیر مهردادی» آقای« علی درویشی» به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان ایلام معرفی شد.

 

کد خبر 1143332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha