اجرای ۵۰ برنامه فرهنگی هنری ویژه دهه فجر در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر ۵۰ برنامه فرهنگی و هنری ملی و استانی در شهرهای مختلف استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبربز، «سیدقاسم ناظمی» در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه به تشریح ویژه برنامه های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی ایران در استان آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر ۵۰ برنامه فرهنگی و هنری در شهرهای مختلف استان اجرا می‌شود.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: به همین مناسبت جشنواره های مختلف فجر مانند فیلم فجر با هدف رونق بخشی به حوزه سینمایی و ایجاد عدالت اجتماعی همزمان با تهران در سینماهای « ستاره باران»، « قدس» و « ناجی» تبریز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره موسیقی فجر نیز از برنامه های این ایام در استان است، اظهار داشت: این جشنواره به صورت استانی با شرکت گروه های موسیقی برای ایجاد نشاط اجتماعی برگزار می شود و عموم مردم می توانند در برنامه های این جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، برگزاری جشنواره تجسمی فجر همزمان با تهران در استان و تجلیل از هنرمندان این حوزه و برگزاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی را از دیگر برنامه های دهه فجر امسال اعلام کرد.

ناظمی، با بیان اینکه جشنواره سراسری تئاتر رضوی ۲۹ بهمن برگزار می شود، ادامه داد: تاکنون از ۲۰ استان کشور برای این جشنواره سراسری آثار ارسال شده است و بیش از ۱۰۰ هنرمند در آن شرکت می کنند.

وی یادآوری کرد: برنامه های متعدد دیگری نیز در حوزه کتاب، سینما، شعر، ادبیات، تئاتر و هنرهای تجسمی در شهرهای مختلف استان تدارک دیده شده است و در ایام دهه فجر اجرا می شود.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، برگزاری جشنواره و نمایشگاه تولیدات فرهنگی را از دیگر برنامه های دهه فجر امسال اعلام کرد و گفت: این جشنواره در راستای توجه به اقتصاد فرهنگ با شرکت موسسات، شرکت ها و هنرمندانی که محصولات فرهنگی تولید می کنند، برگزار می شود و تاکنون ۷۰ هنرمند بیش از ۳۰۰ اثر به این جشنواره ارسال کرده اند.

ناظمی، با بیان اینکه تلاش می شود دهه فجر امسال رنگ و بوی فرهنگ و هنر به خود بگیرد، افزود: انقلاب اسلامی ذات و ماهیت فرهنگی دارد و باید در این انقلاب به حوزه فرهنگ نسبت به سایر حوزه ها توجه ویژه ای شود.

کد خبر 1143334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha