تولید بیش از ۱۰۰ برنامه اذانگاهی/باید از کمیت برنامه ها به نفع کیفیت آنها کم کرد

سرابی گفت: یکی از الزامات امروز برنامه سازی در حوزه قرآنی و نغمات دینی کم کردن از کمیت برنامه‌ها و افزودن بر کیفی سازی آنهاست. امروز در هر وعده از آن گاهی بالغ بر ۱۰۰ برنامه تولید می‌شود که این یک انرژی عظیمی را می طلبد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ سید علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و رئیس شانزدهمین نشست تخصصی قاریان و حافظان قرآن کریم ضمن حضور در برنامه زنده مصباح از شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به  کم و کیف برگزاری نشست امسال گفت: شانزدهمین نشست تخصصی حافظان اساتید و قاریان قرآن کریم با مشارکت مستقیم  شبکه های رادیویی قرآن و شبکه قرآن و معارف سیما برگزار می‌شود و رسانه ملی در پیشبرد برگزاری نشست حضور فعال داشته تا از خروجی مقالات ، طرح ها ایده های مطرح شده در حوزه تلاوت قرآن و نغمات دینی در فضای مجازی و رسانه ملی استفاده کنند.

 

 وی افزود: در هر عرصه‌ای پویایی شرط موفقیت در کارها است و ما در شورای عالی قرآن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای بهتر شدن تولیدات قرآنی از نظرات و ایده های کارشناسان استفاده می کنیم بی شک این طرح ها و ایده ها در بهتر شدن و اثرگذاری بیشتر تولیدات رسانه‌ای دخیل است. کسی نمی تواند ادعا کند آنچه در وظیفه خود نسبت به قرآن کریم دارد به خوبی عمل کرده چرا که قرآن و صاحب آن حق بزرگی بر بشریت دارد و ما در  مسیر تولیدات قرآنی در فضای رسانه ملی نقاط ضعفی داریم که باید آن را برطرف کنیم.

 

سرابی عنوان کرد: یکی از مهمترین دلایل انتخاب موضوع نشست شانزدهم فضای گسترده رسانه‌ای و شبکه های مجازی است که امروز زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده و باید با تلاش مضاعف و بهره گیری از ایده ها و ابزارهای به روز رسانه‌ای، سعی بر تکریم ارزش‌های قرآنی در این فضا کنیم.بی شک باید برای استفاده از اندیشه و نظرات و ایده های عموم مردم جامعه مخاطبین را انگیزه دار کنیم بر همین اساس شانزدهمین نشست تخصصی قاریان و حافظان قرآن کریم  در دو بخش تخصصی و عمومی فراخوان داد و طرح‌ها با حضور کارشناسان رسانه ملی بررسی و مورد چالش قرار گرفت. بر این اساس باید یک کار تعاملی و رفت و برگشتی میان مدیران رسانه کارشناسان و دغدغه مندان عرصه قرآنی برای تولیدات فاخر در رسانه و فضای مجازی ایجاد شود گفتنی است شانزدهمین نشست تخصصی قاریان و حافظان قرآن کریم حاصل هزار نفر ساعت جلسات تخصصی و کارشناسی است.

 

وی افزود:  یکی از مهمترین آسیب هایی که رسانه ملی درگیر آن است انبوه شبکه‌های  مختلف و الزام کثرت تولیدات رسانه ای  تاست شاید در یک دوره‌ای رسانه ملی به دنبال توسعه کمی شبکه ها و برنامه ها رفت  این جریان باعث شد تا برنامه سازان برای پرکردن آنتن شبکه ها از ظرفیت گسترده منابع انسانی و مالی استفاده کنند که به طور طبیعی توجه به کمیت کار از کیفیت برنامه ها کاست.

 قائم مقام شورای عالی قرآن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: یکی از الزامات امروز برنامه سازی در حوزه قرآنی و نغمات دینی کم کردن از کمیت برنامه‌ها و افزودن بر کیفی سازی آنهاست. امروز در هر وعده از آن گاهی بالغ بر ۱۰۰ برنامه تولید می‌شود که این یک انرژی عظیمی را می طلبد و اگر بتوانیم نیاز غول آنتن و شبکه های سیما را  برطرف سازیم می توان این عده و عده را برای کیفی سازی برنامه ها به کار گرفت. بر همین اساس اگر بتوان به نفع کیفی سازی برنامه ها از کمیت آنها کم کرد می تواند در اثر گذاری تولیدات رسانه‌ای، تلاوتهای قرآن و نغمات دینی اثرگذار باشد.

 

کد خبر 1143355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha